Novo normalno

Protekli period u kojem su novinske članke i televizijske reportaže punile informacije o pandemiji COVID i krizi koja je zahvatila čitav svijet, ostavio je traga i promijenio naše živote i dosadašnji način razmišljanja. 

Malo pomalo polako smo se počeli navikavati na „novo normalno“, svojevrsnu mantru koja se često isticala i još se ističe, a koja nam opisuje kako će nam život izgledati u budućnosti. Međutim, pandemija nam nije donijela samo negativne stvari kako se to na početku činilo, već upravo suprotno – pregršt pozitivnih promjena i prilagodbi. 

Obzirom da smo mi u InterCapital Asset Managementu odavno prepoznali brzinu i efikasnost kroz digitalizaciju kao jednu od krucijalnih odrednica naše budućnosti, ovi su nas događaji samo dodatno potaknuli da našu uslugu još više unaprijedimo i dodatno se prilagodimo novim vremenima. Tako smo razvili novu uslugu kojom nudimo online savjetovanje 1 na 1, a kako bismo se osvrnuli na aktualne događaje, pokrenuli smo i webinare uživo na kojima ćemo kroz zanimljive teme diskutirati o brojnim tržišnim zanimljivostima. Stoga smo odlučili predstaviti Vam detalje o novim uslugama i našem poslovanju u novim okolnostima kroz nekoliko pitanja koja smo postavili našem predsjedniku Uprave, gospodinu Ivanu Kurtoviću.  

Cjelokupna situacija zadnjih mjeseci sve nas je prisilila na promjenu postojećih navika, ali i poslovnih procesa. Kako izgleda novo normalno u InterCapital Asset Managementu? 

Razvoj događaja, posebno sredinom ožujka bio je iznenađujuće brz. U svega nekoliko dana poklopilo se više različitih faktora: veliki pomaci na financijskim tržištima, pojave ograničenja kretanja i značajno usporavanje gotovo svih važnih globalnih gospodarstava. Takvo okruženje je pod velik pritisak stavilo cijeli tim; od fond menadžera koji su aktivno radili na prilagodbi portfelja fondova, preko poslova potpore koji su imali iznimno povećanje broja transakcija do prodaje koja se trudila komunicirati s velikim brojem klijenata. Postavili smo visoke standarde transparentnosti prema klijentima i unatoč nepovoljnim okolnostima mogu zaključiti da smo i u ovim uvjetima te standarde nastavili zadovoljavati. 

Najvažniji faktor u našoj prilagodbi novim okolnostima odradila je svakako tehnologija, tj. različita digitalna rješenja. U kratko vrijeme smo zamijenili uobičajene interne sastanke  redovitim video konferencijama, što nam je omogućilo brzu razmjenu informacija tako da rad od kuće nije utjecao na kvalitetu naših poslovnih procesa niti ih je usporio. 

Jedan od najčešćih strahova je strah od neizvjesnosti. Kakva je bila reakcija klijenata na sve te neizvjesnosti? 

Naravno, kao što se može vidjeti iz javno dostupnih izvora, cjelokupna industrija je doživjela „udarac“ s povećanim odljevima imovine iz fondova. No vjerujemo da je riječ o kratkoročnom pomaku koji je svakako razumljiv, a da će se dugoročni trendovi rasta imovine pod upravljanjem nastaviti. Međutim, također smatramo da trebamo dodatno unaprijediti količinu, kvalitetu i format komunikacije prema klijentima i javnosti. Naš cilj je prvenstveno informirati i i educirati što veći broj zainteresiranih pojedinaca, bez obzira je li riječ o klijentima ili onima koji to nisu. Uvijek je bilo i bit će pozitivnih i negativnih razdoblja te smatramo da je transparentnost u svim uvjetima ključ zadržavanja dugoročno kvalitetnog odnosa s klijentima. 

Znanje nikada nije bilo dostupnije. Zašto baš naši webinari? 

Uz brojne prethodne međunarodne i domaće nagrade, izuzetno smo ponosni što smo već treću godinu zaredom osvojili nagradu za najbolje društvo za upravljanje u Hrvatskoj po izboru EMEA Finance magazina, što je potvrda našeg kontinuiranog rada i napora da ponudimo najbolje investicijske proizvode te pružimo najkvalitetniju uslugu u svim tržišnim okolnostima. Nagrada nam je dodatni vjetar u leđa da zajedno s našim klijentima i dalje unaprjeđujemo našu ponudu te opravdamo povjerenje koje su nam poklonili. Stoga smo odlučili podijeliti naše dugogodišnje znanje i ekspertizu te smo prilagodbom na nove okolnosti pokrenuli dvije paralelne, ali srodne usluge. 

Prva su tjedni webinari u kojima ćemo obrađivati različite aktualne teme s ciljem da informiramo što širu publiku o zbivanjima na tržištu, rizicima ulaganja te načinima minimiziranja rizika uvažavajući tržišne okolnosti i slično. Webinari će se održavati putem ZOOM platforme, a snimke održanih webinara bit će dostupne i kasnije na našoj web stranici i YouTube kanalu. Prvi webinar bit će održan u utorak 2.6. u 15 sati, a u njemu ćemo se osvrnuti na povijest financijskih kriza i usporediti recesiju koja nam slijedi s prethodnim recesijama. Nadovezat ćemo se i na izvedbu financijskih tržišta i iznijeti naša očekivanja o samom raspletu. Riječ je samo o prvom iz početnog serijala webinara gdje ćemo obraditi makroekonomsku sliku te specifične situacije i pitanja s obvezničkih i dioničkih tržišta.

Informacija je ključna i u okolnostima kada je fizički kontakt otežan.  Što klijentu donosi usluga savjetovanja 1 na 1? 

Usluga 1 na 1 savjetovanja je druga usluga koja je lansirana ovih dana, što je zapravo samo novi medij održavanja sastanka s klijentima i zainteresiranim pojedincima. Sastanci se također održavaju putem ZOOM platforme i omogućuju nam da pružimo punu uslugu investicijskog savjetovanja klijentima bez potrebe za fizičkim sastankom. Recentna situacija nam je pokazala da ne možemo birati gdje ćemo se zateći kada se nešto dogodi i ova usluga omogućuje potpuni pristup personaliziranim informacijama i savjetima bez obzira na to gdje se u tom trenutku nalazi klijent. Mogućnosti za ulaganje pojavljuju se svakodnevno i stoga treba reagirati na vrijeme, a samo pomoću kvalitetne i vjerodostojne informacije u pravom trenutku može se donijeti najbolja odluku za ulaganje vlastitog novca. Kroz ovakav personalizirani pristup investitori imaju mogućnost dobivanja informacija u njima odgovarajuće vrijeme gdje god se nalazili -  na godišnjem odmoru, na poslovnom putovanju, doma u naslonjaču… 

Zajednički nazivnik svih novih usluga je svakako informacija. Svakodnevno u svom radu imamo pristup velikom broju informacija i želja nam je te informacije prenijeti dalje na način koji je razumljiv svakome. Svjesni smo da se takve specifične teme često komuniciraju na način nerazumljiv većini i zato nam je cilj „prevesti“ te informacije na jezik razumljiv svima. 

Digitalizacija je definitivno budućnost poslovanja. Planira li se nastavak razvoja u tom smjeru? 

Tako je, digitalna transformacija poslovanja polako je zahvatila sve aspekte društva, a mi u InterCapital Asset Managementu smo je otprije prepoznali kao nužnu te je ona zapravo naše staro “novo normalno”, a gore predstavljene usluge samo su dio naše “digitalne ere”. Sve ove okolnosti su samo ubrzale nužni razvoj u tom smjeru. Naime, već neko vrijeme radimo na vrlo zanimljivim projektima koje ćemo uskoro predstaviti, a kroz koje će pristup podacima i mogućnosti ulaganja našim klijentima biti još jednostavniji. 

Kakva je budućnost investiranja u ovakvim vremenima? 

Rješenje za investitore prvenstveno vidimo u balansiranim i konzervativno balansiranim strategijama koje dio imovine osim u obveznice investiraju i u dionice, a koje posebno dolaze do izražaja u ovim vremenima neizvjesnosti. U našoj ponudi, ovisno o preferencijama klijenata, nudimo različite mješovite strategije - za nešto konzervativnije klijente InterCapital Income Plus ali i za one manje konzervativne nešto dužeg mogućeg horizonta ulaganja InterCapital Balanced. Sve koji imaju pitanja ovim putem pozivam da se prijave na 1 na 1 savjetovanje a sve one koje zanimaju aktualne teme neka prisutvuju našim webinarima. Siguran sam da će svatko pronaći neku temu koja ga zanima, odnosno dobiti odgovor na neku nedoumicu. 

Za kraj ovog intervjua koristim priliku da u ime cijele tvrtke zahvalim svim našim klijentima na ukazanom povjerenju i lojalnosti, kako u pozitivnim, tako i u nešto manje pozitivnim razdobljima kojih će uvijek biti, a koji su normalan dio ciklusa tržišta. Zbog klijenata znamo da se krećemo u pravom smjeru i zbog njih će nam kvaliteta i unaprjeđenje usluge uvijek biti prioritet i poticaj da budemo još bolji. Veselimo se zajedničkom ispisivanju budućnosti kroz nadolazeće projekte.           

Ovaj blog pripremljen je u informativne svrhe na temelju podataka dostupnih i poznatih INTERCAPITAL ASSET MANAGEMENT d.o.o. u trenutku njegove izrade i objave i kao takav podložan je promjenama. Cjelovit, točan i istinit opis UCITS fondova koji se spominju u ovom blogu, propisanih obveza i povezanih rizika, možete pronaći na web stranici: www.icam.hr/hr/fondovi gdje su dostupni i Prospekt i Ključne informacije za ulagatelje svakog fonda na hrvatskom jeziku. Iznesene informacije, mišljenja, analize, zaključci, prognoze i projekcije isključivo su u informativne svrhe i ne predstavljaju investicijski savjet ili preporuku glede kupnje, držanja ili prodaje financijskih instrumenata, niti ponudu ili poziv na davanje ponude. Iznesene analize temelje se na javno dostupnim informacijama, koje INTERCAPITAL ASSET MANAGEMENT d.o.o. smatra pouzdanima, ali za čiju potpunost i točnost ne preuzima nikakvu odgovornost kao ni odgovornost ni obvezu davati informacije o promjenama u iznesenim mišljenjima ili informacijama. Rizici povezani s ulaganjem u financijske, novčane ili investicijske instrumente koji su predmet analize nisu u cijelosti objašnjeni. Investitori trebaju donijeti vlastitu odluku o eventualnom ulaganju bez oslanjanja na blogu iznesene stavove.

Maja Humljak, MBA

PRODAJA
2020-05-29T00:00:00+00:00

Želite investirati? Ne znate kako i gdje? Kontaktirajte nas i mi ćemo sve riješiti.

Javite nam se arrow_forward