Česta pitanja
Dobrodošli!
Ovdje se možete informirati o najčešćim pitanjima vezanim uz Genius aplikaciju i njeno korištenje. Ukoliko vas zanima neki stručni pojam iz svijeta investiranja, odgovor ćete pronaći u Malom rječniku pojmova.
- Genius
- Registracijski proces
- Uplate/isplate
-
MOGU LI U GENIUSU KUPOVATI POJEDINAČNE DIONICE?
Genius nije brokerska aplikacija. To znači da ne možete samostalno birati i kupovati pojedinačne dionice.
Genius nudi ulaganje u pojedinačne ETF-ove poput S&P 500, NASDAQ itd., ali u obliku štednog plana. Ako odaberete npr. S&P 500, jednostavno uplatite novac, a mi 1x tjedno (utorkom) za vas kupimo taj ETF. Ne možete ga kupovati i prodavati sami na dnevnoj bazi kao što to nudi neka brokerska aplikacija.
Poanta ETF štednog plana je omogućiti jednostavno i fleksibilno dugoročno ulaganje, putem malih mjesečnih uplata.
-
MOGU LI PRODULJITI ILI SKRATITI VRIJEME ULAGANJA?
U Geniusu niste obavezni ulagati na neki određeni rok. Prilikom registracije postavljate svoj početni plan, koji uključuje i trajanje ulaganja. Taj plan kasnije uvijek možete mijenjati kroz aplikaciju.
KAKO PRODULJITI ILI SKRATITI PERIOD ULAGANJA
Ako ste odabrali ulagati na npr. 5 godina, ali se nakon 5 godina predomislite i želite produljiti na 15 godina, jednostavno:- Gore desno kliknite na glavni menu
- Odaberite Postavke portfelja
- Odaberite portfelj koji želite izmijeniti
- Među pitanjima koja vam aplikacija nudi bit će i odabir vremena ulaganja
- Odaberite novi period (dulji ili kraći) i dovršite odgovaranje na pitanja uz potvrdu na kraju
Ništa drugo nije potrebno, aplikacija će za vas prema potrebi rebalansirati portfelj. Moguće je da će mu se izmijeniti razina rizika.
-
ŠTO JE GENIUS?
Genius je jedinstvena aplikacija za štednju i ulaganje.
Danas nudi ne samo robo-advisory uslugu (automatsko vođenje portfelja putem naprednog algoritma), već i samostalno biranje ETF štednih planova i najbolju alternativu bankovnoj štednji. Poanta Geniusa je omogućiti ulaganje svakome, bez obzira jeste li apsolutni početnik ili profesionalac, bez obzira na to koliko novca imate.
Upoznajte najnoviju verziju Geniusa u ovom blogu.
Genius je osmislila tvrtka InterCapital Asset Management, koja postoji preko 20 godina i najveće je hrvatsko neovisno društvo ovog tipa. Upoznajte nas u ovom blogu.
Prilikom izrade vašeg portfelja, Genius u obzir uzima dugogodišnje iskustvo i know-how vodećih stručnjaka investitora tvrtke InterCapital Asset Management, agregira povijesne podatke o kretanju tržišta kapitala, vrijednosnih papira i fondova, prema podacima klijenta procjenjuje njihovu toleranciju na rizik, te pritom u potpunosti minimizira ljudski faktor u kontekstu mogućnosti pogrešne procjene. Genius na taj način u ime i za račun svojih klijenata upravlja investicijskim portfeljem, nastojeći maksimizirati njihove prinose.
Genius možete koristiti putem mobilne aplikacije na vašem pametnom telefonu. Aplikacija je dostupna za Android i iOS platforme, a preuzeti je možete na Google Play i Apple Store trgovinama.
-
ŠTO JE INTERCAPITAL ASSET MANAGEMENT?
InterCapital Asset Management d.o.o. je društvo za upravljanje imovinom osnovano 2004. godine. ICAM upravlja investicijskim fondovima i individualnim portfeljima velikog broja institucionalnih i individualnih investitora koji žele ostvariti sve prednosti personalizirane usluge, ekspertize i dugogodišnjeg uspješnog ostvarivanja snažnih i konzistentnih povrata.
Upoznajte nas u ovom blogu.
Društvo čini tim stručnih, predanih i iskusnih ljudi sa strašću prema financijskim tržištima. Naš je cilj kroz unaprijed definiran investicijski proces, detaljnu analizu, kontinuirano praćenje tržišta i potragu za novim investicijskim prilikama ostvariti kontinuiran i održiv rast financijske imovine naših klijenata.
-
KOME JE NAMIJENJEN GENIUS?
Genius je namijenjen svim fizičkim osobama, građanima Republike Hrvatske, bez obzira je li riječ o:
- početniku koji se dosad nije susreo s investiranjem
- investitoru koji redovito investira, a Genius mu služi za dio koji ulaže na dulji rok
- stručnjaku koji nema vremena i želi jednostavnije ulagati
Genius u obzir uzima stupanj vašeg poznavanja investiranja te sukladno tome i ostalim preferencijama i financijskom planu, prilagođava investicijski portfelj. Ukoliko imate više iskustva s investiranjem i fondovima, Genius će vam kao optimalni portfelj ponuditi onaj s više očekivanog prinosa uz višu razinu rizika; odnosno obrnuto, ako se tek upoznajete sa svijetom investiranja, vodit će računa da za vas kreira portfelj nižeg stupnja rizika kako bi maksimalno zaštitio vaše ulaganje.
-
U ŠTO ULAŽE GENIUS?
Putem Geniusa imate priliku ulagati u najbolje svjetske i regionalne ETF fondove, zlato, kao i u nagrađivane fondove InterCapital Asset Managementa.
Upoznajte se s fondovima u koje možete ulagati i uslugama koje vam ih pružaju u ovom vodiču.
-
ZAŠTO ULAGANJE U INVESTICIJSKE FONDOVE?
Ono što svi nastojimo postići je financijska sloboda, odnosno situaciju u kojoj ne moramo misliti imamo negdje spremljeno dovoljno novca kako bismo pokrili osnovne životne potrebe, bavili se hobijima ili čak bez straha mijenjali karijeru. Želimo imati izbora da sa svojim vremenom radimo što želimo, bilo to drugi posao ili jednostavno ne raditi.
Sama štednja nam ne pruža tu mogućnost jer uobičajene kamate nisu velike, a skupljanje novca u kasici radi samo to – skuplja ono što imamo. Taj iznos djelomično odnese inflacija, a u kasici kamate ni ne postoje.
Ulaganje je najbolji oblik upravljanja svojim novcem, a fondovi (ETF-ovi, klasični fondovi) su najjednostavniji i najjeftiniji način ulaganja. Ulaganjem u fondove raspršujemo malu uplatu na desetke, stotine ili čak tisuće različitih dionica ili obveznica. Time si dodatno umanjujemo rizik jer ako jednoj-dvije kompanije ne ide dobro, ostalima vjerojatno ide. To se zove diverzifikacija.
Mali ulagatelji možda nemaju velike iznose, ali mogu iskoristiti vrijeme. Iz godine u godinu vaše se ulaganje ukamaćuje, a mali iznosi imaju priliku postati nešto puno veće. Aplikacija poput Genius omogućuje vam da i bez stručnog znanja i bez puno novca krenete ulagati. Sve što vam treba za krenuti je – da krenete.
-
KAKO MOGU DOZNATI VIŠE O FONDOVIMA U KOJE GENIUS ULAŽE MOJA SREDSTVA?
Više informacija o fondovima pronaći ćete u našim blogovima, u kojima ćemo pokriti cijelu ponudu.
Pomoću Geniusa možete ulagati u najbolje svjetske i regionalne ETF-ove, u ETF na zlato, kao i u naše nagrađivane fondove InterCapital Asset Managementa.
INTERCAPITAL ETF-ovi (regionalni)
Upoznajte ih u posebnom blogu s rezultatima, opisima i primjerima ulaganja.SVJETSKI ETF-ovi I ZLATO
Blog stiže uskoro.INTERCAPITALOVI FONDOVI
Portfelji iz usluge Genius START sastoje se od većine ovdje prikazanih fondova – https://icam.hr/investicijski-fondovi/ -
MOGU LI TOČNO ODABRATI U ŠTO ĆU ULAGATI?
Genius 3.0 donio je i mogućnost samostalnog odabira ulaganja u najbolje svjetske i regionalne ETF-ove. Novi Genius se sastoji od dva dijela:
AUTOMATIZIRANO ULAGANJE
Ovdje spadaju usluge START i ETF. Nakon što Genius algoritam procijeni vašu razinu rizika, prema njoj će za vas kreirati poseban portfelj fondova. U usluzi START u portfelju će se nalaziti naši, InterCapitalovi fondovi, kojima upravljamo mi. U usluzi ETF će se nalaziti neki od 10-ak najboljih svjetskih ETF-ova raznih tipova. Algoritam dalje upravlja vašim portfeljem i redovito ga optimizira i rebalansira.SAMOSTALNI ODABIR ETF-ova
Ovdje spadaju usluge ETF SELECT i CASH. Radi se o ETF štednim planovima, svjetskom hitu koji je Genius prvi doveo u Hrvatsku. Poanta im je dugoročno, jednostavno i jeftino ulaganje za svakoga.ETF SELECT vam nudi mogućnost biranja ETF-a u koji želite ulagati, unutar naše ponude (S&P 500, NASDAQ 100, All-World i zlato putem SPDR Gold Trust). Od njih možete odabrati 1. Za svjetske ETF-ove i zlato naknada kreće već od 1 EUR mjesečno. Za InterCapitalove ETF-ove naknade za ulaganje nema i možete ih imati više odjednom. Možete imati više ETF štednih planova, samo ih morate otvoriti jedan po jedan, odvojeno.
CASH je najbolja alternativa klasičnog oročenoj štednji u bankama. Ako želite prinos koji je bolji od kamate koju vam nudi banka, ne želite oročenje, do novca želite doći kad god vam je potreban – CASH je usluga za vas. Pruža najniži rizik i idealna je za kratkoročno ulaganje ili držanje novca na nečemu što nije tekući račun.
-
ŠTO ZNAČI REBALANS PORTFELJA?
Vaš investicijski portfelj je pod stalnim nadzorom Genius aplikacije i našeg stručnog tima. Cilj rebalansa je osigurati stabilnost vašeg portfelja i održati ga unutar okvira vašeg procijenjene razine rizika. Rebalans vodi brigu i o maksimiziranju profitabilnosti vaše investicije te se obavlja barem jedanput godišnje, a ako to tržišne prilike diktiraju i češće.
-
NAPLAĆUJE LI SE KORIŠTENJE APLIKACIJOM?
Korištenje aplikacije je besplatno, ne plaćate nikakvu posebnu naknadu za samu upotrebu Geniusa.
U Geniusu ne postoje ulazna, izlazna, transakcijska ni brokerska naknada. Kompletan prikaz naknada i njihovo pojašnjenje možete vidjeti u ovom blogu.
Ovo je kratki pregled naknada po usluzi:
START
Ne postoji naknada za upravljanje portfeljem. Jedina naknada je upravljačka naknada samih fondova.ETF
Naknada za upravljanje portfeljem kreće se od 0,6% – 1% + PDV. Kreće od 1% + PDV, a možete je umanjiti jer nagrađujemo vašu vjernost. Za svaku dodatnu Genius uslugu i svaku iduću godinu ulaganja (do 5 godina) umanjujemo vam naknadu za dodatnih 0,05%. Brokerske naknade nema.ETF SELECT
Naknada za upravljanje za svjetske ETF-ove i zlato kreće od 1 EUR mjesečno (PDV je već uračuna). Naknada za upravljanje za InterCapitalove ETF-ove ne postoji. Brokerske naknade nema.CASH
Ne postoji naknada za upravljanje niti brokerska naknada. Jedini trošak je naknada fonda. -
MORAM LI PLATITI POREZ NA DOBIT U GENIUSU?
Porez na kapitalnu dobit se plaća samo u slučaju da povučete investirana sredstva nakon manje od 2 godine i pritom ostvarite dobitak. Ako ulažete na period dulji od 2 godine ili ako prodajom niste ostvarili dobitak, niste u obvezi prijaviti niti platiti spomenuti porez.
Genius vam početkom svake kalendarske godine kreira i šalje dokument sa svim potrebnim podacima o vašem ulaganju i realiziranoj kapitalnoj dobiti. Time vam olakšava ispunjavanje prijave poreza, ako je potrebno. Pročitajte više o tome u ovom blogu.
Poreznoj upravi porez na dohodak i prirez prijavljujete putem JOPPD obrasca.
Više o tome možete pročitati u blogu napisanom na tu temu: https://icam.hr/genius/blog/porez-na-dohodak-od-ulaganja-placate-li-ga-i-koliko/.
-
NAPLAĆUJE LI GENIUS NAKNADE?
U Geniusu ne postoje ulazna, izlazna, transakcijska ni brokerska naknada. Kompletan prikaz naknada i njihovo pojašnjenje možete vidjeti u ovom blogu.
Ovo je pregled naknada po usluzi:
START
Ne postoji naknada za upravljanje portfeljem. Jedina naknada je upravljačka naknada samih fondova.ETF
Naknada za upravljanje portfeljem kreće se od 0,6% – 1% + PDV. Kreće od 1% + PDV, a možete je umanjiti jer nagrađujemo vašu vjernost. Za svaku dodatnu Genius uslugu i svaku iduću godinu ulaganja (do 5 godina) umanjujemo vam naknadu za dodatnih 0,05%. Brokerske naknade nema.ETF SELECT
Naknada za upravljanje za svjetske ETF-ove i zlato kreće od 1 EUR mjesečno (PDV je već uračunat). Naknada za upravljanje za InterCapitalove ETF-ove ne postoji. Brokerske naknade nema.CASH
Ne postoji naknada za upravljanje niti brokerska naknada. Jedini trošak je naknada fonda.Pregled naknada vam je uvijek dostupan i u dokumentaciji portfelja.
-
SIGURNOST I REGULIRANOST GENIUS USLUGE UPRAVLJANJEM PORTFELJEM
Upravljanje portfeljem je investicijska usluga kojom se kroz individualan pristup primjeren potrebama klijenta nastoje ostvariti njegovi investicijski ciljevi u skladu s utvrđenom Strategijom ulaganja.
Prilikom pružanja usluge upravljanjem portfeljem Genius postupa u najboljem interesu klijenta i u skladu s pravilima struke, poštujući odredbe važećeg važećeg Zakona o tržištu kapitala, Delegirane Uredbe 2017/565, pozdakonskih propisa, Zakona o obveznim odnosima te ostale primjenjive pravne regulative.
HANFA – Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga regulira i nadzire investicijske fondove, pa tako nadzire i InterCapital Asset Magement – društvo koje je kreiralo Genius. Legitimnost društva i Geniusa možete provjeriti u javno dostupnom Registru društava ovlaštenih za pružanje investicijskih usluga i obavljanje investicijskih aktivnosti.
Svi korisnički podaci čuvani su i zaštićeni na serverima društva InterCapital Asset Management u Hrvatskoj, a njihova sigurnost osigurana je primjenom enkripcije. Društvo InterCapital je pod nadzorom domaćeg regulatora koji osigurava visoke standarde IT sigurnosti. Komunikacija između vas i servera zaštićena je i osigurana uporabom SSL enkripcije. Redovito provjeravamo i osiguravamo da su vaši podaci zaštićeni sigurni pri prenošenju. -
JESU LI MOJI PODACI SIGURNI?
Svi vaši podaci, kao i privatnost, su sigurni i zaštićeni. U obavljanju svoje djelatnosti prikupljamo i obrađujemo vaše osobne podatke, poštujući sve relevantne zakone i propise te brinući o njihovoj točnosti, potpunosti i sigurnosti redovito provjeravamo da vaši podaci ostaju zaštićeni i sigurni pri prenošenju.
-
MOGU LI OSTVARITI GUBITAK ULAGANJEM PREKO GENIUSA?
Na tržištu kapitala postoje redovne oscilacije pri čemu svaki investicijski portfelj podrazumijeva i mogućnost ostvarenja gubitka. Međutim, dugogodišnjim iskustvom i stručnošću društva InterCapital Asset Management, Genius koristi provjerene tehnike kako bi se gubici minimizirali, odnosno što brže nadoknadili. Treba imati na umu da se gubici uvijek nadoknade tijekom vremena, odnosno u slučaju niže razine rizika taj je period i znatno kraći.
Svako ulaganje, bilo koje vrste, uvijek sa sobom nosi određenu razinu rizika. Riječi “rizik” ne znači “potpuni gubitak svog novca”, već opisuje koliko se kod koje vrste ulaganja vrijednost može mijenjati. Koliko brzo i u kojem postotku. Možete ulagati uz niži ili uz viši rizik, rizikom se može upravljati.
Topla preporuka je prijaviti se na našu besplatnu online edukaciju Genius Caffe, na kojoj ćete u kratkom vremenu naučiti osnove ulaganja i riješiti se straha.
-
OD ČEGA SE SASTOJI REGISTRACIJSKI PROCES U GENIUSU?
VODIČ KROZ REGISTRACIJU
Kao financijska institucija regulirana od strane Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), dužni smo procijeniti primjerenost naše usluge prema vašim potrebama i okolnostima (procjena vaše tolerancije na rizik) te utvrditi točnost prikupljenih podataka i identifikaciju svojih klijenata.
Registracija traje 10-15 minuta, a ubrzati je možete tako da unaprijed pripremite osobnu iskaznicu i karticu tekućeg računa.✅ Registracija računa – klasično postavljanje korisničkog imena i lozinke. Na email će vam stići verifikacijski link, kliknete na crveni gumb za potvrdu i vratit ćete se nazad u aplikaciju. Na mobitel će vam stići verifikacijski kod – ako ne stigne odmah, provjerite ispravnost broja mobitela i pokušajte ponovno. Ako trebate pomoć kontaktirajte nas na genius@intercapital.hr i riješit ćemo bilo kakav problem u što kraćem roku.✅ Postavljanje početnog plana ulaganja – plan možete mijenjati kasnije kad god poželite, ovo početno postavljanje pomaže pri kreiranu prikladne usluge
✅ Odgovorite na upitnik – Genius vas kroz pitanja upoznaje kako bi procijenio vašu toleranciju rizika. Odgovorima na pitanja Geniusu komunicirate svoja ograničenja i s kojim postavkama se osjećate ugodno ulagati. Na ova pitanja također možete kasnije ponovno odgovoriti i mijenjati ih.✅ Biranje usluge – Genius vam nudi 4 različite usluge: START, ETF, ETF SELECT i CASH. Upoznajte ih u ovom blogu. Usluge START i ETF koriste Genius algoritam kako bi za vas kreirale portfelj fondova i zatim ga profesionalno vodile. Usluge ETF SELECT i CASH vam nude samostalno biranje pojedinačnih svjetskih i regionalnih ETF-ova ili zlata, kao i najbolju alternativu štednji. Usluge možete i kombinirati.
✅ Kako odabrati više različitih ETF-ova? – ETF SELECT vam omogućuje ulaganje u ETF štedne planove. Svaki ponuđeni ETF je jedan štedni plan. Ako ih želite otvoriti npr. 3, morate ih otvoriti jedan po jedan, svaki za sebe. Za svaki odgovorite na par pitanja i to je to, spremno! Od svjetskih ETF-ova možete odabrati 1 (npr. S&P 500), zlato možete imati u bilo kojoj kombinaciji, a od naših InterCapitalovih ETF-ova možete imati i sva 4 ako želite.
✅ Potvrda identiteta – štitimo vaš račun i privatnost, pa moramo potvrditi da račun otvarate baš VI. Napravite jedan selfie i slikate osobnu iskaznicu, a onda slikate bankovnu karticu jer zbog zakona i nadzora koji se nad nama provodi moramo imati dokaz da ste vlasnik/ca IBAN-a s kojeg ćete uplaćivati/isplaćivati novac. Ako imate TRAJNU osobnu – one više ne postoje. Možemo vam pomoći proći identifikaciju putem Zooma ili osobno kod nas.✅ Prihvaćanje ugovora – ugovor prihvatite tako odskrolate do dna dokumenta, pročitate ga i potvrdite to gumbom. Prihvaćanje ugovora vas ne obvezuje na ništa, uslugu aktivirate tek prvom, početnom uplatom.
✅ Dodavanje kreditne/debitne kartice za naplatu naknade – u Geniusu možete imati više prijavljenih računa za uplate i isplate (razne banke, Revolut…), ali ako usluga koju odaberete ima naknadu trebate prijaviti kreditnu ili debitnu karticu s koje će se naknada naplatiti. Na taj način vam ne oduzimamo ništa od ulaganja. WSPay sustav će vam autorizirati karticu na način da naplati 1 EUR i onda vam ga vrati, samo da potvrdi da je kartica OK.
✅ Prva uplata – Početna uplata iznosi minimalno 50 EUR za usluge START, ETF SELECT i CASH, a minimalno 500 EUR za uslugu ETF. Prva uplata je jedina obavezna. Ona aktivira vaš portfelj, a kasnije uplaćujete kada i koliko želite.
Zašto vas moramo tražiti osobne podatke?Sliku vaše osobne iskaznice, bankovne kartice i selfie moramo prikupiti prema Zakonu o sprečavanju pranja novca i financiranja terorizma. Prema Pravilniku o postupku utvrđivanja i provjere identiteta stranke na daljinu dužni smo nedvojbeno potvrditi da ste vlasnik/ca npr. tekućeg računa koji će služiti za ulaganje.
Vaše podatke brižno i sigurno čuvamo! InterCapital Asset Management d.o.o. kao voditelj obrade osobnih podataka, u skladu s pravilima Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. godine o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ („Uredba”), primjenjujući visoku razinu zaštite, prikuplja i obrađuje osobne podatke svojih klijenata.
Odgovori na pitanja iz upitnika služe kako bismo mogli odrediti vašu razinu rizika i kreirati portfelj specifičan za vas.
Ne brinite, ne gledamo vaš selfie, on se samo usporedi sa slikom s osobne – ako sada imate dužu kosu, nemate bradu ili nosite naočale, sustav vas možda ne prepozna, pa identifikacijski dio možemo odraditi i putem Zooma ili osobno kod nas.
-
GENIUS NE PRIHVAĆA MOJ E-MAIL I/ILI LOZINKU
Provjerite jeste li dobro upisali svoj kontakt email i lozinku, pogotovo ako ste koristili specifične znakove, 99% problema se svodi na krivi upis. Kod postavljanja lozinke pripazite na sljedeća ograničenja lozinke:
– min. 8 znamenki
– max. 30 znamenki
– lozinka mora sadržavati brojku (npr. 1,2,3,4 itd.), simbol (npr. !,?,% itd.) te veliko i malo slovo
– razmaci nisu dozvoljeni
-
VERIFIKACIJSKI LINK MI NIJE STIGAO NA E-MAIL ADRESU / LINK NE RADI
U slučaju da niste primili verifikacijski link na e-mail adresu, provjerite vaš spam pretinac (neželjena pošta). Ako e-mail s verifikacijskim linkom duže vrijeme ne dolazi, pošaljite ga ponovno klikom na gumb PONOVNO SLANJE.
Molimo vas da verifikacijski link otvorite putem mobitela jer nije predviđen za otvaranje na računalu ili laptopu.
Ako se klikom na link odnosno tipku „Link za verifikaciju“ iz verifikacijskog mail-a ne otvara Genius aplikacija, provjerite jeste li u postavkama mobitela dali dopuštenje za otvaranje linkova. Dužim klikom na ikonu Genius aplikacije otvorit će podaci o aplikaciji. Provjerite je li vam uključena opcija „Otvori podržane poveznice“.
Ako su svi koraci ispunjeni, a vaš link ne funkcionira, slobodno nas kontaktirate nas putem e-maila genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije.
-
NE DOLAZI MI SMS KOD NA MOBITEL (2FA)
Ako vam pri prvoj prijavi ne dolazi kod na broj mobitela koji ste naveli pri registraciji, molimo vas provjerite ispravnost upisanog broja mobitela – često je problem u krivom unosu broja, što ćemo uskoro ispraviti dodatnom provjerom. Ako SMS s kodom i dalje ne dolazi (molimo pričekajte minutu-dvije) – kontaktirajte nas putem e-maila genius@intercapital.hr
Ako ste postojeći klijent kojem ne dolazi kod, molimo vas da pokušate ponovno jer ponekad zbog povećanog prometa mobilnog operatera kod može kasniti. SMS-ove šalje nacionalni provider, pa sustav može biti zagušen, a već radimo na opciji slanja koda na email i/ili dodavanju neke od authenticator aplikacija koje možda već i koristite na mobitelu.
-
NE MOGU SE IDENTIFICIRATI – SELFIE, OSOBNA…
U Genius aplikaciji možete se verificirati samo uz pomoć važeće hrvatske osobne iskaznice ili putovnice.
Sustav vas identificira i uspoređuje vaš selfie sa slikom na dokumentu, stoga pripazite na detalje poput brade, naočala, frizure i sl.
Ukoliko vas sustav ne prepoznajte, molimo vas da pokušate ponovno pazeći na odbljesak prilikom slikanja osobne iskaznice/putovnice jer to može stvoriti problem u sljedećem koraku. Također vas molimo da pripazite i na osvijetljenost lica prilikom fotografiranja selfija.
Pratite upute s ekrana – najčešći problem su pretamna prostorija tijekom slikanja selfieja, pomicanje glave zbog čega je slika mutna ili ne držanje lica u okviru na ekranu.
Ako to ne riješi problem, slobodno nas kontaktirate nas putem e-maila genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije.
-
KAKO ODABRANI CILJ UTJEČE NA MOJ FINANCIJSKI PLAN?
Cilj ne utječe na vaš financijski plan, odnosno na strategiju ulaganja.
Slika i naziv cilja pomažu vam razlikovati svoje portfelje (možete imati više različitih portfelja), a uskoro ćete moći postaviti svoju sličicu cilja i dati mu naziv po želji.
-
KAKO KREDITNE OBAVEZE UTJEČU NA MOJ FINANCIJSKI PLAN?
Ako imate kreditne obaveze uputno je odabrati konzervativniji pristup investiranju, odnosno onaj s nižom razinom rizika. Sigurnost i maksimalna uspješnost vašeg ulaganja su nam prioritet i Genius vas nikada neće voditi prema većim razinama rizika ako vaše osobne okolnosti tome ne odgovaraju. Prilikom registracije Genius će u obzir uzeti vaše kreditne obveze, te prema tome prilagoditi vaš financijski plan.
-
KAKO POLITIČKA IZLOŽENOST UTJEČE NA MOJ FINANCIJSKI PLAN?
Politička izloženost nema utjecaja na vaš financijski plan. Kao financijska institucija regulirana od strane Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), dužni smo prikupiti navedene podatke radi ispunjavanja svojih zakonskih obaveza.
-
ŠTO JE TOLERANCIJA NA RIZIK?
Prilikom registracije odgovarate na pitanja o toleranciji rizika.
Time se procjenjuje vaša sklonost prema riziku, a rezultat je prikazan kao broj na skali 1-10. Npr. možete biti razina rizika 6/10.
Niže vrijednosti znače niži rizik, odnosno sklonost konzervativnijim oblicima ulaganja (ulaganje u npr. obvezničke fondove) koji u pravilu nose manje rizika i manje potencijalne prinose.
Više vrijednosti znače viši rizi, odnosno sklonost rizičnijim investicijama (ulaganje u npr. dioničke fondove), a pritom i potencijalno veće prinose.
-
MOGU LI NAKNADNO IZMIJENITI SVOJU TOLERANCIJU RIZIKA I PLAN ULAGANJA?
Tolerancija rizika proizlazi iz više odgovora koje ste dali u upitniku prilikom registracije u Genius.
Razina rizika odraz je vaših financijskih okolnosti i predstavlja količinu rizika koju ste zaista i realno spremni tolerirati. Vaš portfelj se kreira na način da točno odgovara vašoj razini rizika.
Međutim, promjenom posla, ostvarivanjem većih primanja ili možda podizanjem stambenog kredita, postoji mogućnost promjene razine rizika. Vaš portfelj uvijek može biti prilagođen vašim životnim i financijskim okolnostima. Razina rizika se može povećati ili smanjiti, ovisno o vašim novim okolnostima. Npr. možda vam sa 6/10 poraste na 8/10 ili padne na 4/10.
Razinu rizika ne možete proizvoljno odabrati klikom na skalu. Jedini način da se izmijeni je ponovnim odgovaranjem na pitanja iz upitnika.
IZMJENA PODATAKA ZA VAS KAO KORISNIKA
Upitnik možete pronaći u aplikaciji tako da gore desno kliknete na glavni menu, odaberete OSOBNI PODACI i na dnu odaberete MOJ PROFIL. Ovo će vrijediti za vas baš kao ulagatelja.IZMJENA POSTAVKI ZA POJEDINI PORTFELJ
U gornjem desnom kutu kliknite na glavni menu i odaberite POSTAVKE PORTFELJA. Na ekranu daberite portfelj/cilj za koji želite izmjeniti odgovore. Tu se nalaze pitanja koja se odnose konkretno na taj specifični portfelj – svaki vaš Genius portfelj može imati svoju razinu rizika, mjesečne uplate, trajanje…U Mom profilu ćete pronaći vaše odgovore na pitanja koja su vezana za sve portfelje/ciljeve poput kreditnih obveza, vrste poslodavaca i sl. pa svakako ažurirajte odgovore i na ta pitanja. Ako novi odgovori promijene vašu razinu rizika, Genius će automatski alocirati vaša sredstva sukladno novoj strategiji.
-
MOGU LI NAKNADNO PROMIJENITI OSOBNE PODATKE UPISANE TIJEKOM REGISTRACIJE?
Sve svoje osobne podatke unešene u Genius prilikom procesa registracije možete mijenjati (osim OIB-a, datuma, mjesta te države rođenja).
Ukoliko mijenjate podatke poput imena, prezimena ili adrese prebivališta ili ste dobili novu osobnu iskaznicu – izmjenu podataka možete potvrditi učitavanjem fotografije nove osobne iskaznice.
Ako ste inicijalno krivo unijeli neki podatak, slobodno nas kontaktirate nas putem e-maila genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije kako bi smo ispravili podatak.
-
GDJE MOGU PREUZETI UGOVOR O PRUŽANJU USLUGA UPRAVLJANJA PORTFELJEM?
Ugovor o upravljanju portfeljem je u svakom trenutku dostupan unutar Genius aplikacije. Unutar svakog pojedinog portfelja, na tabu DOKUMENTACIJA možete pronaći svu ugovornu dokumentaciju vezanu za taj portfelj i poslati si dokumente na email.
-
KAKO DEAKTIVIRATI SVOJ KORISNIČKI RAČUN?
Ako iz bilo kojeg razloga više nemate potrebu za ulaganjem kroz Genius aplikaciju i želite deaktivirati svoj Genius korisnički račun, molimo vas da nas kontaktirate putem korisničke podrške u Genius aplikaciji ili putem e-maila na genius@intercapital.hr, koristeći e-mail adresu s kojom ste registrirani unutar Genius aplikacije. Genius tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.
Pojedinačni portfelj možete ugasiti i isplatom novca iz njega. Jednostavno isplatite CIJELI iznos i portfelj će se automatski deaktivirati. Ako želite da portfelj ostane aktivan, ali vam treba većina novca zbog nekih hitnih troškova, pripazite samo da na portfelju ostane minimalno 50 EUR (za uslugu ETF 500 EUR).
-
MOGU LI NAKNADNO MIJENJATI E-MAIL I/ILI LOZINKU?
U aplikaciji ne možete promijeniti unešeni e-mail jer on služi kao vaše korisničko ime. Ako imate problem s e-mailom kojeg koristite ili biste ga htjeli promijeniti, molimo vas obratite nam se putem korisničke podrške u aplikaciji ili na mail genius@intercapital.hr.
Lozinku možete promijeniti u Postavkama koje se nalaze u glavnom izborniku u gornjem desnom kutu aplikacije.
-
MOGU LI IMATI VIŠE RAZLIČITIH CILJEVA/PORTFELJA?
U Geniusu možete istovremeno imati portfelje u sve četiri usluge. U svakoj usluzi možete također imati više različitih portfelja.
Svi ti portfelji se mogu razlikovati po razini rizika, iznosu mjesečnih uplata, vremenskom trajanju…
Nove/dodatne portfelje kreirajte na početnom ekranu “Portfelji”, klikom na gumb “Kreirajte novi portfelj” te odgovorite na neophodna pitanja. Svaki novootvoreni portfelj je neaktivan sve do početne uplate.
Možete imati maksimalno 2 neaktivna portfelja. Bilo koji od njih možete izbrisati dugim klikom na portfelj i potvrdom brisanja.
-
MORAM LI UPLATITI TOČAN IZNOS IZ INSTRUKCIJA/PODSJETNIKA S EMAILA?
Ako ste u aplikaciji, na ekranu UPLATE, postavili podsjetnik da vam npr. svakog 8. u mjesecu na email pošalje instrukcije za uplatu – poslat će vam instrukcije na iznos koji ste odabrali u svojem planu. To je onaj početni plan za portfelj, kad vas je app pitao koliko ćete mjesečno/jednokratko uplaćivati, koliko dugo itd. Uvijek ga možete izmijeniti.
Ako su vam na mail došle podsjetnik-instrukcije na 50 EUR, vi slobodno možete uplatiti 80 EUR ili 2.000 EUR – ili jednostavno ne uplatiti uopće.
Bitno je da iznos uplate odgovara usluzi koju koristite. Recimo, ako uplaćujete u portfelj u usluzi CASH, koja nema minimalni iznos uplate – možete uplatiti koliko želite. Ako uplaćujete u uslugu ETF SELECT, koja ima minimalni iznos uplate od 50 EUR, onda vaša uplata mora biti MINIMALNO 50 EUR. Ako u tom trenu želite uplatiti 150 EUR, slobodno.
Kompletan vodič kroz usluge sa svim odgovorima pronaći ćete u ovom blogu.
-
POSTOJE LI IZLAZNE NAKNADE AKO ŽELIM ISPLATITI SAV NOVAC?
U Geniusu ne postoje ulazne ni izlazne naknade. U bilo kojem trenutku možete isplatiti sav iznos iz portfelja ili samo dio koji vam treba. Bez ikakvih “penala” ili obaveza.
Ako želite trajno ugasiti taj portfelj – isplatite cijeli iznos.
Ako želite isplatiti većinu novca iz portfelja jer vam hitno treba, ali planirate kasnije nastaviti ulagati – u portfelju ostavite iznos koji odgovara početnoj uplati u taj portfelj. Za usluge START, ETF SELECT i CASH to je 50 EUR, a za uslugu ETF to je 500 EUR. Ako u portfelju ostane takav iznos, u bilo kojem trenutku možete nastaviti uplaćivati u njega.
-
NA EMAIL MI STIŽU PODACI ZA UPLATU – KAKO TO ZAUSTAVITI?
Radi se o podsjetniku za uplatu koji ste sami aktivirali i možete ga sami deaktivirati. U Geniusu možete imati više portfelja, pa si korisnici često postavke mjesečne podsjetnike kako ne bi zaboravili uplatiti.
Ti podsjetnici vas NE OBAVEZUJU na uplatu.
Na dnu ekrana za uplate postoje opcije MJESEČNO i JEDNOKRATNO. Opcija MJESEČNO nije trajni nalog kao u banci, Genius vam ne može automatski skidati novac s računa. Radi se o podsjetniku za uplatu, a možete odabrati i datum u mjesecu na koji će vam stići na email. Sustav ga šalje automatski prema iznosu koji ste odabrali u svojem planu za taj portfelj.
Ako želite uplatiti – uplatite. Ako želite preskočiti – preskočite tu uplatu, bez obaveza. U slučaju da želite uplatiti iznos drugačiji od tog koji piše u instrukcijama, slobodno uplatite drugi iznos. Bitno je da za usluge ETF i ETF SELECT odgovara minimalnom iznosu uplate od 50 EUR – znači uplatite 50 EUR ili više. Za usluge START i CASH nema minimalnog iznosa uplate.
Ako želite isključiti primanje mjesečnih podsjetnika, jednostavno na ekranu za uplate prebacite na opciju JEDNOKRATNO.
Kompletan vodič kroz usluge, sa svim podacima o uplatama, pronaći ćete u ovom blogu – https://icam.hr/genius/blog/genius-3-vodic-kroz-nove-etf-usluge/
-
UPLATE U GENIUS
Minimalna prva uplata u Genius usluge START, CASH i ETF SELECT iznosi 50,00 EUR. Za uslugu ETF ona iznosi minimalno 500,00 EUR. Kod usluge ETF SELECT maksimalni mjesečni iznos uplate je 1.000,00 EUR jer se radi o dugoročnom štednom planu.
Detaljne informacije o troškovima pronaći ćete u ovom blogu, a o samim Genius uslugama u ovom blogu.
Uplate/isplate se za usluge CASH i START obavljaju svakog radnog dana, a za usluge ETF i ETF SELECT svakog utorka (za zahtjeve pristigle do kraja ponedjeljka).
Nakon prve uplate, uplate u Genius možete vršiti u iznosu i tempom koji vama odgovara, neovisno o odgovorima u upitniku jer odabrani mjesečni ulog u Genius nije obaveza. Mjesečni iznos vaših uplata je iznos koji će vas najbrže dovesti do ostvarenja željenog cilja. Međutim, ako propustite uplatu, istu možete nadoknaditi kad god poželite. Ako neke uplate želite jednostavno propustiti i ne planirate ih kasnije nadoknaditi, stanje vašeg financijskog plana će se izmijeniti – do cilja će vam trebati više vremena ili će procijenjeni krajnji prinos biti manji od planiranog.
Svaki mjesec možete zaprimiti podsjetnik na uplatu, odnosno instrukcije za plaćanje s iznosom koji ste naveli u upitniku. Mjesečni podsjetnik možete sami podesiti tako da u svojem portfelju na dnu ekrana kliknete gumb Uplate/Isplate i zatim na ekranu odaberete “Mjesečne uplate” i datum na koji želite primiti email podsjetnik. Genius vam NE skida novac s računa automatski, ovo je samo podsjetnik. Možete uplatiti navedeni iznos, neki drugi iznos ili ne uplatiti taj mjesec.
Instrukcije za uplatu možete zatražiti u svakom trenutku na ekranu Uplata-isplata unosom iznosa uplate. Genius za vas kreira 2D kod koji možete jednostavno skenirati i platiti putem internet bankarstva. Molimo vas da pripazite na unosa poziva na broj (referenca) jer na temelju tog broja povezujemo vašu uplatu s portfeljem.
Važeća zakonska regulativa diktira da isplate i uplate moraju biti na i s računa koji ste unijeli u aplikaciju tj. isključivo na vaš račun.
-
UPLATIO/LA SAM, ALI NE VIDIM UPLATU U APLIKACIJI?
Svaka uplata izvršena do 15:00 – 16:00 h (ovisno o banci), biti će proknjižena i vidljiva na vašem stanju računa u Geniusu sljedeći radni dan ujutro.
Ukoliko ste uplatu izvršili iza navedenog vremena, na vašu će se uplatu gledati kako da je izvršena dan nakon, što odgađa vidljivost uplate u aplikaciji za jedan rani dan.
Ilustracija kako to funkcionira i kada ćete vidjeti svoj novac u aplikaciji vam je na vrlo jednostavan način prikazan u ovom blogu.
-
MOGU LI UPLAĆIVATI S REVOLUT RAČUNA?
Uplatu možete vršiti s Revolut računa. Kako smijemo primati uplate samo s računa kojima ste vlasnik, molimo vas da nam pošaljete neki oblik potvrde da je riječ o vašem računu npr. screenshot ekrana „Podaci o računu“ na kojem se vidi IBAN te ime i prezime. Molimo vas da kod uplate pripazite i unesete poziv na broj u polje referenca jer na temelju tog broja povezujemo vašu uplatu s portfeljem.
-
MOGU LI IZVRŠITI UPLATU S TUĐEG RAČUNA?
Prema zakonu, u Genius smijemo zaprimiti uplatu samo s računa čiji ste vlasnik.
-
ŠTO AKO MI NA E-MAIL ADRESU NIJE STIGLA MJESEČNA UPLATNICA?
Ako niste zaprimili uplatnicu na svoju e-mail adresu, provjerite spam pretinac. Ako je ni tamo ne pronalazite, kontaktirate nas putem e-maila genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije.
Uplatnica vam je također dostupna i u samoj aplikaciji – klikom na ekran Uplata i unosom iznosa uplate, Genius za vas kreira 2D kod koji možete jednostavno skenirati (screenshot ekrana) i platiti putem internet bankarstva.
-
KAKO UGOVORITI TRAJNI NALOG?
Genius ne skida novac s vašeg računa. Svaki mjesec ćete zaprimiti podsjetnik na uplatu, odnosno instrukcije za plaćanje s iznosom koji ste naveli u upitniku, no vi inicirate uplate putem internet bankarstva. Ako želite iskoristiti sve prednosti dugoročnog ulaganja putem trajnog naloga, potrebno je ugovoriti tajni nalog u vašoj banci.
Više o trajnom nalogu pročitajte ovdje:
https://icam.hr/genius/blog/trajni-nalog-1-kako-ulagati-s-malo-novca/#trajnihttps://icam.hr/genius/blog/trajni-nalog-2-kako-ulagati-s-malo-novca/
-
ISPLATA IZ GENIUSA
Sredstva u Geniusu su vam uvijek na raspolaganju. Isplatu možete zatražiti u svakom trenutku, bez naknade. Nakon što zatražite isplatu kroz aplikaciju, mi ćemo prodati vaše udjele te vam isplatiti sredstva kroz 2-3 radna dana na račun.
Za usluge ETF i ETF SELECT udjeli u fondovima prodaju se svakog utorka, za zahtjeve pristigle do kraja ponedjeljka. To znači da će vaš zahtjev za isplatu biti obrađen u utorak, a novac će vam biti na računu do kraja tjedna.
Za usluge START i CASH isplate se rade svakog radnog dana, a novac vam je na računu kroz 2-3 radna dana.
Ilustracija kako funkcioniraju uplate i isplate vrlo je jednostavno predstavljena u ovom blogu.
Važeća zakonska regulativa diktira da isplate i uplate moraju biti na i sa računa koji ste unijeli u aplikaciju tj. isključivo na vaš račun. U slučaju da portfelj uz UCITS fondove sadrži i ETF fondove ovaj proces može trajati duže.
-
MOGU LI ISPLATE PRIMATI U MJESEČNIM OBROCIMA?
Isplate možete primati i u mjesečnim ratama. Odlučite li se na taj način financiranja svoje tekuće potrošnje, kliknite u mobilnoj aplikaciji na ekran Uplate/isplate, te potom na Isplata. Odaberite iznos i vrstu plaćanja te slijedite upute.
Mali rječnik pojmova
-
Algoritam
-
Balansirani portfelj
-
Broker
-
Burza
-
Denominacija
-
Dionica
-
Dionički fond
-
Diverzifikacija (imovine ili ulaganja)
-
Equity
-
ETF
-
Financijski plan
-
Fond (investicijski fond)
-
HANFA
-
Inflacija
-
Investicija
-
Investicijski portfelj
-
Kamata
-
Dobrovoljni mirovinski fond
-
Mješoviti fond
-
Novčani fond
-
Obveznica
-
Optimizacija
-
Porez na kapitalnu dobit
-
Portfelj
-
Prinos
-
Rebalansiranje
-
Rizik
-
UCITS fond
-
Volatilnost
-
Vrijednosni papir