fbpx
simpleicon.comCollection Of Flat Icon, Symbols And Glyph Icons
Mali rječnik pojmova
Preuzmite aplikaciju

Česta pitanja

Dobrodošli!

Ovdje se možete informirati o najčešćim pitanjima vezanim uz Genius aplikaciju i njeno korištenje. Ukoliko vas zanima neki stručni pojam iz svijeta investiranja, odgovor ćete pronaći u Malom rječniku pojmova.

  • Genius
  • Registracijski proces
  • Uplate/isplate
  • ŠTO JE GENIUS?

    Genius je algoritam koji je putem mobilne aplikacije dostupan svim klijentima zainteresiranim za financijsko ulaganje kako bi ostvarili svoje ciljeve (automobil, stan, mirovina, školovanje, itd.). Stručnjaci tvrtke InterCapital Asset Management osmislili su Genius, odnosno financijskog savjetnika, koji korisnicima omogućuje izradu optimiziranog financijskog plana. Kako radi Genius algoritam možete pročitati u blogu: https://icam.hr/genius/blog/kako-radi-genius-algoritam-za-investiranje/.

    Prilikom izrade plana, Genius u obzir uzima dugogodišnje iskustvo i know-how vodećih stručnjaka investitora tvrtke InterCapital Asset Management, agregira povijesne podatke o kretanju tržišta kapitala, vrijednosnih papira i fondova, prema podacima klijenta procjenjuje njihovu toleranciju na rizik, te pritom u potpunosti minimizira ljudski faktor u kontekstu mogućnosti pogrešne procjene. Genius na taj način u ime i za račun svojih klijenata upravlja investicijskim portfeljem, nastojeći maksimizirati njihove prinose.

    Genius možete koristiti putem mobilne aplikacije na vašem pametnom telefonu. Aplikacija je dostupna za Android i iOS platforme, a preuzeti je možete na Google Play i Apple Store trgovinama.

  • ŠTO JE INTERCAPITAL ASSET MANAGEMENT?

    InterCapital Asset Management d.o.o. je društvo za upravljanje imovinom osnovano 2004. godine. ICAM upravlja investicijskim fondovima i individualnim portfeljima velikog broja institucionalnih i individualnih investitora koji žele ostvariti sve prednosti personalizirane usluge, ekspertize i dugogodišnjeg uspješnog ostvarivanja snažnih i konzistentnih povrata.

    Društvo čini tim stručnih, predanih i iskusnih ljudi sa strašću prema financijskim tržištima. Naš je cilj kroz unaprijed definiran investicijski proces, detaljnu analizu, kontinuirano praćenje tržišta i potragu za novim investicijskim prilikama ostvariti kontinuiran i održiv rast financijske imovine naših klijenata.

  • KOME JE NAMIJENJEN GENIUS?

    Genius je namijenjen svim fizičkim osobama, građanima Republike Hrvatske, bez obzira je li riječ o:

    – početniku koji se dosad nije susreo s investiranjem

    -investitoru koji redovito investira, a Genius mu služi za dio koji ulaže na dulji rok

    -stručnjaku koji nema vremena i želi jednostavnije ulagati

    Genius u obzir uzima stupanj vašeg poznavanja investiranja te sukladno tome i ostalim preferencijama i financijskom planu, prilagođava investicijski portfelj. Ukoliko imate više iskustva s investiranjem i fondovima, Genius će vam kao optimalni portfelj ponuditi onaj s više očekivanog prinosa uz višu razinu rizika; odnosno obrnuto, ako se tek upoznajete sa svijetom investiranja, vodit će računa da za vas kreira portfelj nižeg stupnja rizika kako bi maksimalno zaštitio vaše ulaganje.

  • U ŠTO ULAŽE GENIUS?

    Genius na temelju vaših odgovora iz upitnika kreira optimalni portfelj i vaša sredstva alocira u investicijske fondove pod upravljanjem InterCapital Aseet Managementa te potencijalno u svjetske ETF-ove.

    Više o tome možete pročitati u blogu: https://icam.hr/genius/blog/u-koje-fondove-ulaze-genius-aplikacija/.

  • ZAŠTO ULAGANJE U INVESTICIJSKE FONDOVE?

    Kao i kod svakog plana investiranja, ulaganje u fondove nosi određene rizike. Međutim, u usporedbi s drugim vrstama investiranja, investiranje u fondove zbog diverzifikacije rizike svodi na minimalnu razinu (za razinu očekivanog prinosa). Svaki fond se u pravilu sastoji od 50-tak i više pozicija čime se osigurava da gubitak na jednoj poziciji ne utječe značajno na cijeli fond. Osim toga, fondovi raspoloživi u Genius usluzi su, osim ETF-ova, i tzv. UCITS fondovi koji su prema klasifikaciji na razini EU označeni kao fondovi nižeg stupnja rizika.

  • KAKO MOGU DOZNATI VIŠE O FONDOVIMA U KOJE GENIUS ULAŽE MOJA SREDSTVA?

    Fondovi dostupni u Genius aplikaciji su većim dijelom fondovi društva InterCapital Asset Management. Klikom na pojedini fond u vašoj strategiji ulaganja možete dobiti osnovne informacija o svakom pojedinom fondu. Također, ako želite detaljnije proučiti navedene fondove, informacije možete pronaći na stranici InterCapital Asset Managementa.

  • MOGU LI SAM ODABRATI U ŠTO ĆU ULAGATI?

    Genius je automatizirani investicijski savjetnik, odnosno robo advisor. To znači da algoritam na temelju odgovora iz upitnika (koji se popunjava prilikom registracije) određuje optimalan portfelj za vas pa možemo reći da je proces u potpunosti automatiziran. Korisnik trenutno ne može direktno utjecati na pozicije u koje će Genius ulagati, već indirektno utječe svojim odgovorima, odnosno dodijeljenom razinom rizika. Genius prvenstveno ulaže u investicijske fondove pod upravljanjem InterCapital Asset Managementa te potencijalno svjetske ETF-ove. Kao klijent Geniusa, vi ste pasivni investitor, ali vašim sredstvima aktivno upravljaju InterCapitalovi fond menadžeri. Kupnje i prodaje pozicija provode se bez potrebe za vašom intervencijom.

    Trenuntno se razvijaju nove usluge u Geniusu koje će klijentima pružiti veću slobodu odabira.

    Ako pak želite sami složiti svoj portfelj, ulagajući u pojedinačne fondove ili pojedinačne vrijednosne papire to možete učiniti direktno preko InterCapital Aseet Managementa. Slobodno nam se javite, a mi ćemo vas rado spojiti s kolegama.

  • ŠTO ZNAČI REBALANS PORTFELJA?

    Vaš investicijski portfelj je pod stalnim nadzorom Genius aplikacije i našeg stručnog tima. Cilj optimizacije je osigurati stabilnost vašeg portfelja i održati ga unutar okvira vašeg procijenjene razine rizika. Optimizacija vodi brigu i o maksimiziranju profitabilnosti vaše investicije te se obavlja barem jedanput godišnje, a ako to tržišne prilike diktiraju i češće.

  • NAPLAĆUJE LI SE KORIŠTENJE APLIKACIJOM?

    Naknada za uslugu upravljanja portfeljem i korištenje aplikacije se ne naplaćuju.

  • MORAM LI PLATITI POREZ NA DOBIT U GENIUSU?

    Porez na kapitalnu dobit se plaća samo u slučaju da povučete investirana sredstva nakon manje od 2 godine i pritom ostvarite dobitak. Ako ulažete na period dulji od 2 godine ili ako prodajom niste ostvarili dobitak, niste u obvezi prijaviti niti platiti spomenuti porez.

    Genius vam početkom svake kalendarske godine kreira i šalje dokument sa svim potrebnim podacima o vašem ulaganju i realiziranoj kapitalnoj dobiti. Time vam olakšava ispunjavanje prijave poreza, ako je potrebno.

    Poreznoj upravi porez na dohodak i prirez prijavljujete putem JOPPD obrasca.

    Više o tome možete pročitati u blogu napisanom na tu temu: https://icam.hr/genius/blog/porez-na-dohodak-od-ulaganja-placate-li-ga-i-koliko/.

  • NAPLAĆUJE LI GENIUS NAKNADE?

    Naknada za uslugu upravljanja portfeljem i korištenje aplikacije se ne naplaćuju. Društvo se naplaćuje iz naknade za upravljanje fondovima pod upravljanjem društva, a u koje klijenti posredno kroz Genius uslugu ulažu. Drugim riječima, Genius za vas ulaže u fondove koji sami po sebi nose određene naknade poput upravljačke naknade, skrbničke naknade, provizije i sl. Za svaki fond podaci su javno dostupni na stranicama ICAM-a. Ti troškovi već su uračunati u cijenu fondova, stoga je stanje računa koje je prikazano u Geniusu – neto stanje. Genius ulaže u fondove pod upravljanjem InterCapital Asset Managementa, koji je za Genius klijente napravio posebnu klasu s nižom upravljačkom naknadom. Više o svemu tome možete pročitati i u blogu: https://icam.hr/genius/blog/pojasnjenje-naknada-u-genius-aplikaciji/.

    Iznos upravljačke naknade ovisi o portfelju fondova u koji su vaša sredstva investirana. Portfelj fondova kojem će biti izložena vaša sredstva ovisi o vašoj sklonosti prema riziku (procjeni primjerenosti na temelju odgovora na pitanja) te uplaćenom iznosu, odnosno modelu (STARTER, GOLD, DIAMOND).

    Dodatno, društvo može ostvarivati i prihod s osnove povrata naknade za upravljanje za ulaganja u ETF-ove kojima društvo ne upravlja, a kroz koje klijenti, posredno kroz Genius uslugu, mogu ulagati. Trenutno nije ugovoren povrat naknade za upravljanje za niti jedan od ETF-ova.

    Svi troškovi i njihova razrada nalaze se u dokumentu „Prethodna obavijest“ u okviru ugovorne dokumentacije koju možete preuzeti prije ugovaranja usluge.

  • SIGURNOST I REGULIRANOST GENIUS USLUGE UPRAVLJANJEM PORTFELJEM

    Upravljanje portfeljem je investicijska usluga kojom se kroz individualan pristup primjeren potrebama klijenta nastoje ostvariti njegovi investicijski ciljevi u skladu s utvrđenom Strategijom ulaganja.

    Prilikom pružanja usluge upravljanjem portfeljem Genius postupa u najboljem interesu klijenta i u skladu s pravilima struke, poštujući odredbe važećeg važećeg Zakona o tržištu kapitala, Delegirane Uredbe 2017/565, pozdakonskih propisa, Zakona o obveznim odnosima te ostale primjenjive pravne regulative.

    Hrvatska agencija za
    nadzor financijskih usluga regulira i nadzire investicijske fondove, pa tako nadzire i InterCapital Aseet Magement – društvo koje je kreiralo Genius. Legitimnost društva i Genius-a možete provjeriti u javno dostupnom Registru društava ovlaštenih za pružanje investicijskih usluga i obavljanje investicijskih aktivnosti.

    Svi korisnički podaci čuvani su i zaštićeni na serverima društva InterCapital Asset Management u Hrvatskoj, a njihova sigurnost osigurana je primjenom enkripcije. Društvo InterCapital je pod nadzorom domaćeg regulatora koji osigurava visoke standarde IT sigurnosti. Komunikacija između vas i servera zaštićena je i osigurana uporabom SSL enkripcije. Redovito provjeravamo i osiguravamo da su vaši podaci zaštićeni sigurni pri prenošenju.

  • JESU LI MOJI PODACI SIGURNI?

    Svi vaši podaci, kao i privatnost, su sigurni i zaštićeni. U obavljanju svoje djelatnosti prikupljamo i obrađujemo vaše osobne podatke, poštujući sve relevantne zakone i propise te brinući o njihovoj točnosti, potpunosti i sigurnosti redovito provjeravamo da vaši podaci ostaju zaštićeni i sigurni pri prenošenju.

  • MOGU LI OSTVARITI GUBITAK ULAGANJEM PREKO GENIUSA?

    Na tržištu kapitala postoje redovne oscilacije pri čemu svaki investicijski portfelj podrazumijeva i mogućnost ostvarenja gubitka. Međutim, dugogodišnjim iskustvom i stručnošću društva InterCapital Asset Management, Genius koristi provjerene tehnike kako bi se gubici minimizirali, odnosno što brže nadoknadili. Treba imati na umu da se gubici uvijek nadoknade tijekom vremena, odnosno u slučaju niže razine rizika taj je period i znatno kraći.

  • OD ČEGA SE SASTOJI REGISTRACIJSKI PROCES U GENIUSU?

    Registracijski proces se sastoji od niza pitanja kojima se nastoji procijeniti vas kao investitora. Da biste završili registracijski proces potrebno je popuniti upitnik (procjenu investitora) te izvršiti identifikaciju.
    Sam proces registracije traje oko 15 minuta. Za bržu i jednostavniju registraciju, predlažemo vam da unaprijed pripremite osobnu iskaznicu/putovnicu te karticu tekućeg računa ili neki drugi oblik potvrde da je riječ o vašem računu s kojeg planirate vršiti uplate i isplate putem Geniusa.
    Kao financijska institucija regulirana od strane Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), dužni smo procijeniti primjerenost naše usluge prema vašim potrebama i okolnostima te utvrditi točnost prikupljenih podataka i identifikaciju svojih klijenata.

  • GENIUS NE PRIHVAĆA MOJ E-MAIL I/ILI LOZINKU

    Provjerite jeste li dobro upisali svoj kontakt email i lozinku, pogotovo ako ste koristili specifične znakove. Kod postavljanja lozinke pripazite na sljedeća ograničenja lozinke:

    – min. 8 znamenki

    – max. 30 znamenki

    – lozinka mora sadržavati brojku (npr. 1,2,3,4 itd.), simbol (npr. !,?,% itd.) te veliko i malo slovo

    – razmaci nisu dozvoljeni

  • VERIFIKACIJSKI LINK MI NIJE STIGAO NA E-MAIL ADRESU/ LINK NE RADI

    U slučaju da niste primili verifikacijski link na e-mail adresu, provjerite vaš spam pretinac (neželjena pošta). Ako e-mail s verifikacijskim linkom duže vrijeme ne dolazi, pošaljite ga ponovno klikom na gumb PONOVNO SLANJE.

    Molimo vas da verifikacijski link otvorite putem mobitela jer nije predviđen za otvaranje na desktopu.

    Ako se klikom na link odnosno tipku „Link za verifikaciju“ iz verifikacijskog mail-a ne otvara Genius aplikacija, provjerite jeste li u postavkama mobitela dali dopuštenje za otvaranje linkova. Dužim klikom na ikonu Genius aplikacije otvorit će podaci o aplikaciji. Provjerite je li vam uključena opcija „Otvori podržane poveznice“.

    Ako su svi koraci ispunjeni, a vaš link ne funkcionira, slobodno nas kontaktirate nas putem e-maila genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije.

  • NE DOLAZI MI KOD NA MOBITEL (2FA)

    Ako vam pri prvoj prijavi ne dolazi kod na broj mobitela koji ste naveli pri registraciji, molimo vas da nas kontaktirate nas putem e-maila genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije. Vrlo često je problem u krivom unosu broja mobitela, koji ćemo ispraviti.

    Ako ste postojeći klijent kojem ne dolazi kod, molimo vas da pokušate ponovno jer ponekad zbog povećanog prometa mobilnog operatera kod može kasniti.

  • NE MOGU SE IDENTIFICIRATI?

    U Genius aplikaciji možete se verificirati samo uz pomoć važeće hrvatske osobne iskaznice ili putovnice.
    Sustav vas identificira i uspoređuje vaš selfij sa slikom na dokumentu, stoga pripazite na detalje poput brade, naočala, frizure i sl.

    Ukoliko vas sustav ne prepoznajte, molimo vas da pokušate ponovno pazeći na odbljesak prilikom slikanja osobne iskaznice/putovnice jer to može stvoriti problem u sljedećem koraku. Također vas molimo da pripazite i na osvijetljenost lica prilikom fotografiranja selfija. Ako to ne riješi problem, slobodno nas kontaktirate nas putem e-maila genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije.

  • KAKO ODABRANI CILJ UTJEČE NA MOJ FINANCIJSKI PLAN?

    Cilj ne utječe na vaš financijski plan, odnosno na strategiju ulaganja. On služi kao „vodilja“ tijekom ulaganja.

  • KAKO KREDITNE OBAVEZE UTJEČU NA MOJ FINANCIJSKI PLAN?

    Ako imate kreditne obaveze uputno je odabrati konzervativniji pristup investiranju, odnosno onaj s nižom razinom rizika. Sigurnost i maksimalna uspješnost vašeg ulaganja su nam prioritet i Genius vas nikada neće voditi prema većim razinama rizika ako vaše osobne okolnosti tome ne odgovaraju. Prilikom registracije Genius će u obzir uzeti vaše kreditne obveze, te prema tome prilagoditi vaš financijski plan.

  • KAKO POLITIČKA IZLOŽENOST UTJEČE NA MOJ FINANCIJSKI PLAN?

    Politička izloženost nema utjecaja na vaš financijski plan. Kao financijska institucija regulirana od strane Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), dužni smo prikupiti navedene podatke radi ispunjavanja svojih zakonskih obaveza.

  • ŠTO JE TOLERANCIJA NA RIZIK?

    Prilikom same registracije odgovarajući na pitanja o toleranciji rizika, procjenjuje se vaša sklonost prema riziku te se definira vrijednošću na skali 1-10. Niže vrijednosti znače sklonost konzervativnijim oblicima ulaganja (ulaganje u npr. obvezničke fondove) koji u pravilu nose manje rizika i manje potencijalne prinose, dok više vrijednosti znače sklonost rizičnijim investicijama (ulaganje u npr. dioničke fondove), a pritom i potencijalno veće prinose.

  • MOGU LI NAKNADNO IZMIJENITI SVOJU TOLERANCIJU RIZIKA I PLAN?

    Tolerancija rizika proizlazi iz više odgovora koje ste dali u upitniku prilikom registracije u Genius aplikaciju. Razina rizika odraz je vaših financijskih okolnosti i predstavlja količinu rizika koju ste realno spremni tolerirati. To se posljedično prenosi i na vaš portfelj. Međutim, promjenom posla, ostvarivanjem većih primanja ili dobivanjem nasljeđa, postoji mogućnost promjene faktora rizika zbog većih uplata te povećanja ili smanjenja tolerancije rizika ovisno o vašim novim okolnostima.

    Toleranciju na rizik možete izmijeniti u svakom trenutku ponovnim ispunjavanjem upitnika. Upitnik možete pronaći u aplikaciji. U gornjem desnom kutu na Postavkama portfelja odaberite portfelj/cilj za koji želite izmjeniti odgovore iz upitnika. Također, dio pitanja iz upitnika se nalaze na ekranu Osobni podaci – Moj profil. U Mom profilu ćete pronaći vaše odgovore na pitanja koja su vezana za sve portfelje/ciljeve poput kreditnih obveza, vrste poslodavaca i sl. pa svakako ažurirajte odgovore i na ta pitanja. Ako novi odgovori promijene vašu razinu rizika, Genius će automatski alocirati vaša sredstva sukladno novoj strategiji.

  • MOGU LI NAKNADNO PROMIJENITI OSOBNE PODATKE UPISANE TIJEKOM REGISTRACIJE?

    Sve svoje osobne podatke unešene u Genius prilikom procesa registracije možete mijenjati (osim OIB-a, datuma, mjesta te države rođenja). Ukoliko mijenjate podatke poput imena, prezimena ili adrese prebivališta ili ste dobili novu osobnu iskaznicu – izmjenu podataka možete potvrditi učitavanjem fotografije nove osobne iskaznice. Ako ste inicijalno krivo unijeli neki podatak, slobodno nas kontaktirate nas putem e-maila genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije kako bi smo ispravili podatak.

  • GDJE MOGU PREUZETI UGOVOR O PRUŽANJU USLUGA UPRAVLJANJA PORTFELJEM?

    Ugovor o upravljanju portfeljem je u svakom trenutku dostupan unutar Genius aplikacije. Unutar svakog pojedinog cilja/portfelja, na tabu DOKUMENTACIJA možete pronaći svu ugovornu dokumentaciju vezanu za taj portfelj.

  • KAKO DEAKTIVIRATI SVOJ KORISNIČKI RAČUN?

    Ako iz bilo kojeg razloga više nemate potrebu za ulaganjem kroz Genius aplikaciju i želite deaktivirati svoj Genius korisnički račun, molimo vas da nas kontaktirate putem korisničke podrške u Genius aplikaciji ili putem e-maila na genius@intercapital.hr koristeći e-mail adresu s kojom ste registrirani unutar Genius aplikacije. Genius tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.

  • MOGU LI NAKNADNO MIJENJATI E-MAIL I/ILI LOZINKU?

    U aplikaciji ne možete promijeniti unešeni e-mail jer on služi kao vaše korisničko ime. Ako imate problem s e-mailom kojeg koristite ili biste ga htjeli promijeniti, molimo vas obratite nam se putem korisničke podrške u aplikaciji ili na mail genius@intercapital.hr.

    Lozinku možete promijeniti u Postavkama koje se nalaze u glavnom izborniku u gornjem desnom kutu aplikacije.

  • MOGU LI IMATI VIŠE RAZLIČITIH CILJEVA/PORTFELJA?

    S novom Genius 2.0. verzijom aplikacije moguće je ulaganje u više ciljeva (portfelja) istovremeno. To znači da možete:

    • ulagati za mirovinu na 30 godina uz npr. rizik 5/10 i mjesečne uplate od 30 EUR
    • ulagati za novi auto na 5 godina uz npr. rizik 7/10 i mjesečne uplate od 50 EUR
    • ulagati za klince i njihovo školovanje na 15 godina uz npr. rizik 4/10 i uplate od 20 EUR
    • i sve ostalo što želite, u isto vrijeme, s različitim parametrima

    Nove/dodatne portfelje kreirajte na ekranu Portfelji klikom na gumb Kreirajte novi portfelj te odgovorite na neophodna pitanja.

  • UPLATE U GENIUS

    Minimalna prva uplata u Genius iznosi 70,00 EUR. Nakon prve uplate, uplate u Genius možete vršiti u iznosu i tempom koji vama odgovara, neovisno o odgovorima u upitniku jer odabrani mjesečni ulog u Genius nije obaveza. Mjesečni iznos vaših uplata je iznos koji će vas najbrže dovesti do ostvarenja željenog cilja. Međutim, ako propustite uplatu, istu možete nadoknaditi kad god poželite. Ako neke uplate želite jednostavno propustiti i ne planirate ih kasnije nadoknaditi, stanje vašeg financijskog plana će se izmijeniti – do cilja će vam trebati više vremena ili će procijenjeni krajnji prinos biti manji od planiranog.

    Svaki mjesec ćete zaprimiti podsjetnik na uplatu, odnosno instrukcije za plaćanje s iznosom koji ste naveli u upitniku, no vi možete uplatiti navedeni iznos, neki drugi iznos ili ne uplatiti taj mjesec.

    Instrukcije za uplatu možete zatražiti u svakom trenutku na ekranu Uplata-isplata unosom iznosa uplate. Genius za vas kreira 2D kod koji možete jednostavno skenirati i platiti putem internet bankarstva. Molimo vas da pripazite na unosa poziva na broj (referenca) jer na temelju tog broja povezujemo vašu uplatu s portfeljem.

    Važeća zakonska regulativa diktira da isplate i uplate moraju biti na i s računa koji ste unijeli u aplikaciju tj. isključivo na vaš račun.

  • UPLATIO/LA SAM, ALI NE VIDIM UPLATU U APLIKACIJI?

    Svaka uplata izvršena do 15:00 – 16:00 h (ovisno o banci), biti će proknjižena i vidljiva na vašem stanju računa u Geniusu sljedeći radni dan ujutro.

    Ukoliko ste uplatu izvršili iza navedenog vremena, na vašu će se uplatu gledati kako da je izvršena dan nakon, što odgađa vidljivost uplate u aplikaciji za jedan rani dan.

  • MOGU LI VRŠITI UPLATE S REVOLUT RAČUNA?

    Uplatu možete vršiti s Revolut računa. Kako smijemo primati uplate samo s računa kojima ste vlasnik, molimo vas da nam pošaljete neki oblik potvrde da je riječ o vašem računu npr. screenshot ekrana „Podaci o računu“ na kojem se vidi IBAN te ime i prezime. Molimo vas da kod uplate pripazite i unesete poziv na broj u polje referenca jer na temelju tog broja povezujemo vašu uplatu s portfeljem.

  • MOGU LI IZVRŠITI UPLATU S TUĐEG RAČUNA?

    Nažalost, prema zakonu u Genius smijemo zaprimiti uplatu samo s računa čiji ste vlasnik.

  • ŠTO AKO MI NA E-MAIL ADRESU NIJE STIGLA MJESEČNA UPLATNICA?

    Ako niste zaprimili uplatnicu na svoju e-mail adresu, provjerite spam pretinac. Ako je ni tamo ne pronalazite, kontaktirate nas putem e-maila genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije.

    Uplatnica vam je također dostupna i u samoj aplikaciji – klikom na ekran Uplata i unosom iznosa uplate, Genius za vas kreira 2D kod koji možete jednostavno skenirati i platiti putem internet bankarstva.

  • KAKO UGOVORITI TRAJNI NALOG?

    Genius ne skida novac s vašeg računa. Svaki mjesec ćete zaprimiti podsjetnik na uplatu, odnosno instrukcije za plaćanje s iznosom koji ste naveli u upitniku, no vi inicirate uplate putem internet bankarstva. Ako želite iskoristiti sve prednosti dugoročnog ulaganja putem trajnog naloga, potrebno je ugovoriti tajni nalog u vašoj banci.

    Više o trajnom nalogu pročitajte ovdje:
    https://icam.hr/genius/blog/trajni-nalog-1-kako-ulagati-s-malo-novca/#trajni

    https://icam.hr/genius/blog/trajni-nalog-2-kako-ulagati-s-malo-novca/

  • ISPLATA IZ GENIUSA

    Sredstva u Geniusu su vam uvijek na raspolaganju. Isplatu možete zatražiti u svakom trenutku bez naknade. Nakon što zatražite isplatu kroz aplikaciju, mi ćemo prodati vaše udjele te vam isplatiti sredstva kroz 2-3 radna dana na račun.

    Važeća zakonska regulativa diktira da isplate i uplate moraju biti na i sa računa koji ste unijeli u aplikaciju tj. isključivo na vaš račun. U slučaju da portfelj uz UCITS fondove sadrži i ETF fondove ovaj proces može trajati duže.

  • MOGU LI ISPLATE PRIMATI U MJESEČNIM OBROCIMA?

    Isplate možete primati i u mjesečnim ratama. Odlučite li se na taj način financiranja svoje tekuće potrošnje, kliknite u mobilnoj aplikaciji na ekran Uplate/isplate, te potom na Isplata. Odaberite iznos i vrstu plaćanja te slijedite upute.

Mali rječnik pojmova

  • Algoritam

  • Balansirani portfelj

  • Broker

  • Burza

  • Denominacija

  • Dionica

  • Dionički fond

  • Diverzifikacija (imovine ili ulaganja)

  • Equity

  • ETF

  • Financijski plan

  • Fond (investicijski fond)

  • HANFA

  • Inflacija

  • Investicija

  • Investicijski portfelj

  • Kamata

  • Dobrovoljni mirovinski fond

  • Mješoviti fond

  • Novčani fond

  • Obveznica

  • Optimizacija

  • Porez na kapitalnu dobit

  • Portfelj

  • Prinos

  • Rebalansiranje

  • Rizik

  • UCITS fond

  • Volatilnost

  • Vrijednosni papir