simpleicon.comCollection Of Flat Icon, Symbols And Glyph Icons
Mali rječnik pojmova
Preuzmite aplikaciju

Česta pitanja

Dobrodošli!

Ovdje se možete informirati o najčešćim pitanjima vezanim uz Genius aplikaciju i njeno korištenje. Ukoliko vas zanima neki stručni pojam iz svijeta investiranja, odgovor ćete pronaći u Malom rječniku pojmova.

  • Genius usluga
  • Registracijski proces
  • Genius aplikacija
  • Menadžment portfelja
  • Financije
  • Fondovi
  • ŠTO JE GENIUS?

    Genius je algoritam koji je putem mobilne aplikacije dostupan svim klijentima zainteresiranim za financijsko ulaganje zbog potrebe za ostvarenjem svojih ciljeva (automobil, stan, mirovina, školovanje, itd.). Stručnjaci tvrtke InterCapital Asset Management osmislili su Genius, odnosno financijskog savjetnika koji korisnicima omogućuje izradu optimiziranog financijskog plana.

    Prilikom izrade optimiziranog financijskog plana, Genius u obzir uzima dugogodišnje iskustvo i know-how vodećih stručnjaka investitora tvrtke InterCapital Asset Management, agregira povijesne podatke o kretanju tržišta kapitala, vrijednosnih papira i fondova, prema podacima klijenta procjenjuje njihovu toleranciju na rizik, te pritom u potpunosti minimizira ljudski faktor u kontekstu mogućnosti pogrešne procjene. Genius na taj način u ime i za račun svojih klijenata upravlja investicijskim portfeljem, nastojeći maksimizirati njihove prinose.

  • ŠTO JE GENIUS FINANCIJSKI PLAN?

    Genius financijski plan je vaš plan štednje kroz Genius aplikaciju. Kao klijent samostalno definirate željene parametre plana štednje: visinu vaših mjesečnih ili jednokratnih uloga, trajanje investicije, sklonost rizičnijim ili manje rizičnim ulaganjima, vrsta cilja, itd., na temelju čega se kreira financijski plan. Plan je moguće naknadno mijenjati i prilagođavati vašoj trenutnoj situaciji. Prihvaćanjem Genius financijskog plana, iskazujete namjeru da vam Društvo InterCapital Asset Management pruži uslugu upravljanja portfeljem putem Genius aplikacije.

  • KAKO MOGU KORISTITI GENIUS?

    Genius možete koristiti putem mobilne aplikacije na Vašem pametnom telefonu. Aplikacija je dostupna za Android i iOS platforme, a preuzeti je možete na Google Play i Apple Store trgovinama. Da biste se u potpunosti registrirali i započeli s planom štednje ili ostvarenjem svojega cilja, u aplikaciji je potrebno u potpunosti dovršiti registracijski proces i obaviti prvu uplatu.

  • OD ČEGA SE SASTOJI REGISTRACIJSKI PROCES U GENIUSU?

    Registracijski proces se sastoji od niza pitanja na koja je nužno prikupiti odgovore klijenta, odnosno podatke za izradu optimiziranog financijskog plana. Osobni podaci, procjena investitora, informacije o raspoloživim i slobodnim sredstvima klijenta, preferencije prema određenim vrstama ciljeva, simulator financijskog plana, samo su neki od dijelova registracijskog procesa.

  • KOLIKO TRAJE REGISTRACIJSKI PROCES I ZAŠTO SE TRAŽE SVI MOJI OSOBNI PODACI?

    Sam proces registracije traje oko 15 minuta. Za bržu i jednostavniju registraciju, predlažemo vam da unaprijed pripremite osobnu iskaznicu, OIB i karticu tekućeg računa s kojeg planirate raditi uplate i isplate putem Geniusa. Kao financijska institucija regulirana od strane Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), dužni smo procijeniti primjerenost naše usluge prema vašim potrebama i okolnostima, te utvrditi točnost prikupljenih podataka i identifikaciju svojih klijenata.

  • JESU LI MOJI PODACI SIGURNI?

    Svi vaši podaci, kao i privatnost, su sigurni i zaštićeni. U obavljanju svoje djelatnosti, prikupljamo i obrađujemo vaše osobne podatke, poštujući sve relevantne zakone i propise, te brinući o njihovoj točnosti, potpunosti i sigurnosti redovito provjeravamo da vaši podaci ostaju zaštićeni i sigurni pri prenošenju.

  • ŠTO MI OMOGUĆUJE GENIUS?

    Investiranje bez muke. Uz Genius brže i jednostavnije možete doći do ostvarenja svojeg cilja: novog automobila, stana, vikendice, školovanja za sebe ili dijete, ili primjerice bezbrižne mirovine. Kontinuiranim praćenjem tržišta Genius pametno upravlja vašim portfeljem, neovisno o visini vaših mjesečnih uplata, vašem poznavanju tehnika investiranja ili razini stručnosti. Vi birate ulog, a Genius vas vodi do cilja.

  • KOLIKI JE MOJ RIZIK S GENIUSOM?

    Prilikom same registracije i odgovorima na pitanja o toleranciji rizika, vaša sklonost riziku je definirana vrijednošću na skali 1-10. Niže vrijednosti znače sklonost konzervativnijim oblicima ulaganja s manje rizika i manjim prinosima, dok više vrijednosti znače rizičnije investicije, a pritom i veće prinose.

  • MOGU LI U GENIUSU KOMBINIRATI MJESEČNA I JEDNOKRATNA ULAGANJA ILI MORAM ODABRATI SAMO JEDNO?

    Genius vam omogućuje kombinaciju jednokratnih i mjesečnih uplata i isplata. Isto tako, ukoliko želite samo jednokratnu ili samo mjesečnu uplatu, također možete odabrati i takvu vrstu ulaganja. Genius vam također omogućuje i naknadne izvanredne uplate dodatnih sredstava. U izborniku odaberite Transakcije, odaberite jednokratni ili mjesečni način plaćanja i kliknite Potvrdite. Nakon toga će vam se na ekranu prikazati instrukcije za uplatu prema kojima možete izvršiti uplatu.

  • MOGU LI NAKNADNO PROMIJENITI SVOJ CILJ?

    Cilj možete promijeniti u aplikaciji u bilo kojem trenutku.

  • GENIUS NE PRIHVAĆA MOJ E-MAIL I/ILI LOZINKU

    Provjerite jeste li dobro upisali svoj kontakt email i lozinku, pogotovo ako ste koristili specifične znakove. Pri unosu lozinke pripazite da koristite minimalno 8 znakova, barem jedno veliko slovo, znak i broj, te da ne koristite razmak.

  • MOGU LI NAKNADNO MIJENJATI E-MAIL I/ILI LOZINKU?

    U aplikaciji ne možete promijeniti unešeni e-mail jer on služi kao vaše korisničko ime. Ukoliko imate problem s e-mailom kojeg koristite ili biste ga htjeli promijeniti, molimo vas obratite nam se putem korisničke podrške u aplikaciji.

    U aplikaciji u svojem profilu možete naknadno izmijeniti lozinku odlaskom na Korisnički profil -> Upravljanje računom.

  • ŠTO AKO MI JE E-MAIL ADRESA KOJOM SAM SE REGISTRIRAO UKINUTA/BLOKIRANA?

    Obratite nam se putem e-maila na genius@intercapital.hr

  • VERIFIKACIJSKI LINK MI NIJE STIGAO NA E-MAIL ADRESU

    U slučaju da niste primili verifikacijski link na e-mail adresu, provjerite vaš spam pretinac. U slučaju da e-mail s verifikacijskim linkom duže vrijeme ne dolazi, pošaljite ga ponovno klikom na gumb PONOVNO SLANJE.

  • KOLIKO DUGO TREBAM ČEKATI NA VERIFIKACIJSKI LINK?

    Verifikacijski link bi u pretinac dolazne pošte trebao pristići odmah nakon što ga pošaljete. Ukoliko primijetite da je prošlo nekoliko minuta, a da verifikacijski link i dalje ne dolazi, nakon provjere spam pretinca, link možete poslati ponovno klikom na gumb PONOVNO SLANJE.

  • MOGU LI PREKINUTI PROCES REGISTRACIJE I VRATITI SE POSLIJE ILI MORAM SVE ISPOČETKA?

    Prilikom registracije možete odustati tijekom procesa i vratiti se naknadno u aplikaciju, no moguće je da ćete ponovno morati proći većinu koraka.

  • MOGU LI NAKNADNO MIJENJATI SVE SVOJE PODATKE UPISANE TIJEKOM REGISTRACIJE?

    Sve svoje osobne podatke unešene u Genius prilikom procesa registracije možete mijenjati, osim OIB-a, datuma, mjesta te države rođenja. Ukoliko mijenjate podatke poput imena, prezimena ili adrese prebivališta ili ste dobili novu osobnu iskaznicu – izmjenu podataka možete potvrditi učitavanjem fotografije nove osobne iskaznice.

  • MOGU LI DEAKTIVIRATI SVOJ KORISNIČKI RAČUN?

    Ukoliko iz bilo kojeg razloga više nemate potrebu za ulaganjem kroz Genius aplikaciju i želite izbrisati svoj Genius korisnički račun, molimo vas da nas kontaktirate putem korisničke podrške u Genius aplikaciji ili putem e-maila na genius@intercapital.hr koristeći e-mail adresu s kojom ste registrirani unutar Genius aplikacije. Društvo će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.

  • MOGU LI SE USPJEŠNO KORISTITI APLIKACIJOM I AKO NE ZNAM MNOGO O INVESTIRANJU I FONDOVIMA?

    Naravno. Genius u obzir uzima stupanj vašeg poznavanja svijeta investicija, te sukladno tome i vašim ostalim preferencijama i financijskom planu, prilagođava vaš investicijski portfelj. Ukoliko imate više iskustva s investiranjem i fondovima, Genius će vam kao optimalni portfelj ponuditi onaj s više očekivanog prinosa uz višu razinu rizika; odnosno obrnuto, ukoliko se tek upoznajete sa svijetom investiranja, vodit će računa da za vas kreira portfelj nižeg stupnja rizika, kako bi maksimalno zaštitio vaše ulaganje.

  • MOGU LI PONIŠTITI PROVEDENU UPLATU/ISPLATU?

    Nije moguće poništiti zadanu uplatu ili isplatu.

  • MOGU LI ISPLATU PROVESTI I NA NEKI DRUGI BANKOVNI RAČUN OSIM ONOG UPISANOG PRI REGISTRACIJI?

    To nije moguće. Važeća zakonska regulativa diktira da isplate i uplate moraju biti na i sa računa koji ste unijeli u aplikaciju tj. isključivo na vaš račun.

  • MOGU LI SE KORISTITI APLIKACIJOM I AKO NEMAM PREBIVALIŠTE U HRVATSKOJ ILI NEMAM HRVATSKO DRŽAVLJANSTVO?

    Genius mogu koristiti i nerezidenti, odnosno osobe koje nisu državljani Hrvatske. U tom slučaju prilikom registracije odaberite državu prebivališta, te ukoliko je ono izvan Hrvatske, potrebno je unijeti TIN broj.

  • MOGU LI ISPLATE OBAVLJATI NA BANKOVNI RAČUN VAN HRVATSKE?

    Genius omogućuje vršenje uplata i isplata i na račun izvan Hrvatske. Korisnici s prebivalištem izvan Hrvatske, prilikom registracije u Geniusu, trebaju odabrati državu prebivališta, te ukoliko je ono izvan Hrvatske unijeti TIN broj.

  • MOŽE LI PREKO MOJEG GENIUS KORISNIČKOG RAČUNA ULAGATI VIŠE OSOBA?

    Putem vašeg korisničkog računa, možete ulagati samo vi. Genius korisnički račun vezan je samo uz jednu osobu, njezin OIB, broj osobne iskaznice i karticu tekućeg računa, i tim se računom može koristiti samo osoba koja je kreirala račun i registrirala se u Genius aplikaciji. Kao financijska institucija regulirana od strane Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), dužni smo ispuniti svoju zakonsku obvezu o identifikaciji korisnika i zaštiti osobnih podataka, kao i korisničkog računa zbog čega su podaci o korisničkom računu dostupni isključivo osobi koja je račun otvorila.

  • ŠTO AKO MI NA E-MAIL ADRESU NIJE STIGLA MJESEČNA UPLATNICA?

    Ukoliko niste zaprimili uplatnicu na svoju e-mail adresu, provjerite spam pretinac, te ukoliko je ne pronalazite, molimo vas da nas čim prije kontaktirate putem e-maila na genius@intercapital.hr ili nam se obratite putem korisničke podrške dostupne unutar Genius aplikacije.

    Uplatnica vam je također dostupna i u samoj aplikaciji – klikom na Transakcije – Uplata i unosom iznosa uplate, Genius za vas kreira 2D kod, koji možete jednostavno skenirati i platiti putem m-banking usluge, m-foto plati.

    Također možete i unutar svog internet ili mobilnog bankarstva napraviti predložak za uplatu u Genius. Instrukcije za uplatu su:

    PRIMATELJ:
    INTERCAPITAL ASSET MANAGEMENT D.O.O. PODRAČUN
    Masarykova 1, Zagreb
    IBAN: HR1524020061300002779
    Model: 67
    Poziv na broj: OIB
    Svrha uplate: Uplata u Genius

    Za uplate u eurima:
    SWIFT/BIC: ESBCHR22

  • KAKO UKLJUČITI PRIMANJE OBAVIJESTI NA E-MAIL?

    Ukoliko obavijesti iz aplikacije želite primati na svoju e-mail adresu, u izborniku Genius aplikacije odaberite Korisnički profil, Upravljanje računom i uključite opciju E-mail obavijesti.

  • TKO JE VLASNIK APLIKACIJE I TKO UPRAVLJA PORTFELJEM?

    Vlasnik aplikacije je InterCapital Asset Management d.o.o., Masarykova 1, 10000 Zagreb.

  • ŠTO JE INTERCAPITAL ASSET MANAGEMENT?

    InterCapital Asset Management d.o.o. je društvo za upravljanje imovinom osnovano 2004. godine. ICAM upravlja investicijskim fondovima i individualnim portfeljima velikog broja institucionalnih i individualnih investitora koji žele ostvariti sve prednosti personalizirane usluge, ekspertize i dugogodišnjeg uspješnog ostvarivanja snažnih i konzistentnih povrata.

    Društvo čini tim stručnih, predanih i iskusnih ljudi sa strašću prema financijskim tržištima. Naš je cilj kroz unaprijed definiran investicijski proces, detaljnu analizu, kontinuirano praćenje tržišta i potragu za novim investicijskim prilikama ostvariti kontinuiran i održiv rast financijske imovine naših klijenata.

  • GDJE MOGU PREUZETI UGOVOR O PRUŽANJU USLUGA UPRAVLJANJA PORTFELJEM?

    Ugovor za upravljanje portfeljem u svakom trenutku je dostupan unutar Genius aplikacije. U izborniku aplikacije odaberite Korisnički profil, Ugovorna dokumentacija.

  • JE LI GENIUS SAMO SOFTVER ILI GA NADGLEDAJU I FINANCIJSKI STRUČNJACI?

    Genius je softver kojim upravljaju financijski stručnjaci. Genius donosi odluke na temelju sofisticiranog i još važnije – provjerenog– algoritma, no isti nadziru stručnjaci s desetljetnim iskustvom te odgovarajućim obrazovanjem, kako bi osigurali prilagođenost situaciji na tržištu.

  • KOJI SE TOČNO STANDARDI I TEHNOLOGIJE SIGURNOSTI PODATAKA/NOVCA I PRIVATNOSTI KORISNIKA KORISTE U APLIKACIJI?

    Svi korisnički podaci čuvani su i zaštićeni na serverima Društva InterCapital Asset Management u Hrvatskoj, a njihova sigurnost osigurana je primjenom enkripcije. Društvo InterCapital je pod nadzorom domaćeg regulatora koji osigurava visoke standarde IT sigurnosti. Komunikacija između vas i servera zaštićena je i osigurana uporabom SSL enkripcije. Redovito provjeravamo i osiguravamo da su vaši podaci zaštićeni sigurni pri prenošenju.

  • KAKO KREDITNE OBAVEZE UTJEČU NA MOJ FINANCIJSKI PLAN?

    Ukoliko imate kreditne obaveze uputno je odabrati konzervativniji pristup investiranju, odnosno onaj s nižom razinom rizika. Sigurnost i maksimalna uspješnost vašeg ulaganja su nam prioritet i Genius vas nikada neće voditi prema većim razinama rizika ako vaše osobne okolnosti tome ne odgovaraju. Prilikom registracije Genius će u obzir uzeti vaše kreditne obveze, te prema tome prilagoditi vaš financijski plan.

  • KAKO POLITIČKA IZLOŽENOST UTJEČE NA MOJ FINANCIJSKI PLAN?

    Politička izloženost nema utjecaja na vaš financijski plan. Kao financijska institucija regulirana od strane Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), dužni smo prikupiti navedene podatke radi ispunjavanja svojih zakonskih obaveza.

  • MOGU LI SAM UTJECATI NA RASPODJELU ULOŽENIH SREDSTAVA, ODNOSNO UPRAVLJANJE PORTFELJEM?

    Genius je algoritam koji upravlja portfeljem za vas. Uzima u obzir brojne parametre koji nisu dostupni građanstvu, rizik ulaganja svodi na minimalnu razinu (za razinu očekivanog prinosa) te kombinira korisničke podatke s podacima s tržišta i dugogodišnjim stručnim iskustvom investitora Društva InterCapital Asset Managment. Korisnici ne mogu sami putem Geniusa upravljati svojim investicijskim portfeljem.

  • AKO TIJEKOM ULAGANJA DOĐE DO GUBITKA, KAKO SE I U KOJEM ROKU TA SREDSTVA MOGU POVRATITI I ŠTO TREBAM UČINITI?

    Na tržištu kapitala postoje redovne oscilacije pri čemu svaki investicijski portfelj podrazumijeva i mogućnost ostvarenja gubitka. Međutim, dugogodišnjim iskustvom i stručnošću Društva InterCapital Asset Management, Genius koristi provjerene tehnike kako bi se gubici minimizirali, odnosno što brže nadoknadili. Treba imati na umu da se gubici uvijek nadoknade tijekom vremena, odnosno u slučaju niže razine rizika je taj period i znatno kraći.

  • MOGU LI MIJENJATI SVOJ FAKTOR TOLERANCIJE RIZIKA I KAKO?

    Faktor tolerancije rizika proizlazi iz svih odgovora koje ste dali u upitniku prilikom registracije u Genius aplikaciju. Faktor rizika odraz je vaših financijskih okolnosti i predstavlja količinu rizika koju ste realno spremni tolerirati. To se, posljedično, prenosi i na vaš portfelj. Međutim, promjenom posla, ostvarivanjem većih primanja ili dobivanjem nasljeđa, postoji mogućnost promjene faktora rizika zbog većih uplata, te povećanja ili smanjenja tolerancije rizika ovisno o vašim novim okolnostima.

  • ŠTO JE OPTIMIZACIJA PORTFELJA?

    Vaš investicijski portfelj pod stalnim je nadzorom Genius aplikacije i našeg stručnog tima. Cilj optimizacije je osigurati stabilnost Vašeg portfelja i održati ga unutar okvira Vašeg procijenjenog faktora rizika. Optimizacija vodi brigu i o maksimiziranju profitabilnosti Vaše investicije i obavlja se barem jedanput godišnje, a ako to tržišne prilike diktiraju, prema potrebi i češće.

  • ŠTO AKO NE MOGU UVIJEK IZDVAJATI ISTI MJESEČNI IZNOS?

    Odabrani mjesečni ulog u Genius nije obaveza. Mjesečni iznos vaših uplata je iznos koji će vas najbrže dovesti do ostvarenja željenog cilja. Međutim, ukoliko propustite uplatu, istu možete nadoknaditi kad god poželite. Ako neke uplate želite jednostavno propustiti i ne planirate ih kasnije nadoknaditi, stanje vašeg financijskog plana će se izmijeniti – do cilja će vam trebati više vremena ili će procijenjeni krajnji prinos biti manji od planiranog.

  • ŠTO AKO TIJEKOM ULAGANJA OSTANEM BEZ POSLA, A ULAŽEM U MJESEČNIM OBROCIMA?

    Ukoliko ostanete bez posla, privremeno obustavite uplate u Genius. Iste možete nastaviti uplaćivati kad god poželite. Dapače, ušteđena svota može biti koristan amortizer i pomoć u periodu traženja novog posla.

  • MOGU LI PODIGNUTI SVOJ NOVAC I PRIJE ISTEKA RAZDOBLJA ULAGANJA ODABRANOG PRI REGISTRACIJI?

    Možete, bez naknade, jednokratno ili putem mjesečnih isplata. Ukoliko vaš portfelj sadrži i ETF fondove, plaćate samo brokersku proviziju, koja predstavlja uobičajeni trošak investiranja.

  • KOJI JE NAJVEĆI IZNOS KOJI MOGU ODABRATI ZA ISPLATU?

    Najveći iznos koji možete odabrati za isplatu je stanje vašeg Genius računa. Ukoliko je stanje vašeg računa npr. 10.000,00 kn, najveći iznos koji si možete isplatiti je 10.000,00 kn.

  • MOGU LI ISPLATE PRIMATI U MJESEČNIM OBROCIMA?

    Isplate možete primati i u mjesečnim ratama. Odlučite li se na taj način financiranja svoje tekuće potrošnje, kliknite u mobilnoj aplikaciji na izbornik Transakcije, te potom na Isplata. Odaberite valutu, iznos i vrstu plaćanja te slijedite upute.

  • KOJI JE ROK ZA ISPLATU IZNOSA KOJI ZATRAŽIM?

    Ukoliko u svom portfelju imate samo UCITS fondove, koje vodi InterCapital, isplata će biti izvršena u roku od dva radna dana, a najčešće već idućeg radnog dana. U slučaju da portfelj uz UCITS fondove sadrži i ETF fondove, isplata se vrši jednom mjesečno jer se i prodaja udjela ETF fondova vrši jednom mjesečno. Takvim mjesečnim pristupom ICAM za vas dodatno uštedi jer se sve uobičajene naknade pri trgovanju ETF fondovima obračunaju samo jednom, umjesto više puta. Dio od UCITS fondova i dalje će biti isplaćen u roku od dva radna dana.

  • NAPLAĆUJE LI SE KORIŠTENJE APLIKACIJOM I KOLIKO?

    Naknada za uslugu upravljanja portfeljem i korištenje aplikacije se ne naplaćuju.

  • ŠTO SE NAPLAĆUJE?

    Naknada za uslugu upravljanja portfeljem se ne naplaćuje. Društvo se naplaćuje iz naknade za upravljanje fondovima pod upravljanjem Društva, a u koje klijenti posredno kroz Genius uslugu ulažu.

    Dodatno, Društvo može ostvarivati i prihod s osnove povrata naknade za upravljanje, za ulaganja u ETF-ove kojima društvo ne upravlja, a kroz koje klijenti, posredno kroz Genius uslugu, mogu ulagati. Trenutno nije ugovoren povrat naknade za upravljanje za niti jedan od ETF-ova u koje je planirano ulaganje. Bitno je napomenuti da su prethodno navedene naknade uključene u prinos Genius usluge.

    Stvarni trošak koji direktno tereti Genius uslugu predstavljaju troškovi poput transakcijske naknade, ulazne i izlazne naknade, provizije brokera te platnog prometa, odnosno skrbništva za ulaganja u vrijednosne papire izvan RH. Ulazna i izlazna naknada neće se naplaćivati za ulaganje u fondove ukoliko su iste prihod Društva, kao ni skrbnička naknada za ulaganje u fondove pod upravljanjem Društva. Skrbnička naknada se naplaćuje u stvarnome trošku inozemnog skrbnika za ulaganja u vrijednosne papire izvan RH poput, ne i isključivo, ETF-ova.

  • U KOJIM SE VALUTAMA MOGU OBAVLJATI UPLATE I ISPLATE?

    Uplate i isplate se mogu vršiti u HRK i EUR. No, ukoliko je valuta uplate različita od valute portfelja koju ste odabrali, vrši se konverzija po srednjem tečaju HNB-a.

  • KOLIKO JE RIZIČNO ULAGATI U FONDOVE?

    Kao i kod svakog plana investiranja, ulaganje u fondove nosi određene rizike. Međutim, u usporedbi s drugim vrstama investiranja, investiranje u fondove zbog diverzifikacije rizike svodi na minimalnu razinu (za razinu očekivanog prinosa). Svaki fond se u pravilu sastoji od 50-tak i više pozicija čime se osigurava da gubitak na jednoj poziciji ne utječe značajno na cijeli fond. Osim toga, fondovi raspoloživi u Genius usluzi su, osim ETF-ova, i tzv. UCITS fondovi koji su prema klasifikaciji na razini EU označeni kao fondovi nižeg stupnja rizika.

  • KAKO MOGU DOZNATI VIŠE O FONDOVIMA U KOJE GENIUS ULAŽE MOJA SREDSTVA?

    Fondovi dostupni u Genius aplikaciji su većim dijelom fondovi Društva InterCapital Asset Management, te su ispisani na internetskoj stranici. Klikom na pojedini fond možete dobiti više informacija o svakom pojedinom fondu.

  • KAKO FUNKCIONIRA ULAGANJE U FONDOVE?

    Investicijski fondovi prikupljaju sredstva od brojnih investitora. Prikupljena sredstva fond potom investira u pažljivo odabrane vrijednosne papire. Time se osigurava da eventualni gubitak na jednoj poziciji ne bude značajan na razini cijelog fonda. Okupljanje više fondova u portfelj fondova dalje pomaže minimizirati rizik i pruža još više prilika za prinos. Genius algoritam optimizacijom ulaganja dodatno nastoji pronaći kombinacije fondova koje ostvaruju dobitak i time za vas ostvariti što veći prinos.

  • OPOREZUJE LI SE DOBIT OD ULAGANJA U FONDOVE?

    U kontekstu Geniusa, potrebno je gledati portfelj kao cjelinu, a ne pojedinačne fondove. U slučaju neto kapitalnog dobitka koji ostvarite ulaganjem kroz svoj portfelj unutar kalendarske godine, Poreznoj upravi ste dužni (putem JOPPD obrasca) prijaviti i platiti porez i prirez na dohodak do kraja veljače iduće kalendarske godine. Stopa poreza iznosi 12%, dok stopa prireza ovisi o mjestu stanovanja i razlikuje se po poreznim općinama.

    No, porez se NE PLAĆA za neto kapitalne dobitke od ulaganja duljih od 2 godine. Ukoliko jednokratno uložena sredstva iz portfelja ne otuđite tijekom minimalno 2 godine, na dobit koju su Vam donijela ne plaćate porez. Što se tiče mjesečnih uplata, vrijedi princip “first in, first out” – ako ste neku uplatu izvršili 1. ožujka 2019., bit će neoporeziva samo ako dobit od te uplate isplatite nakon 1. ožujka 2021., odnosno nakon 2 godine.

Mali rječnik pojmova

  • Algoritam

  • Balansirani portfelj

  • Broker

  • Burza

  • Denominacija

  • Dionica

  • Dionički fond

  • Diverzifikacija (imovine ili ulaganja)

  • Equity

  • ETF

  • Financijski plan

  • Fond (investicijski fond)

  • HANFA

  • Inflacija

  • Investicija

  • Investicijski portfelj

  • Kamata

  • Dobrovoljni mirovinski fond

  • Mješoviti fond

  • Novčani fond

  • Obveznica

  • Optimizacija

  • Porez na kapitalnu dobit

  • Portfelj

  • Prinos

  • Rebalansiranje

  • Rizik

  • UCITS fond

  • Volatilnost

  • Vrijednosni papir